Foretrekker du bæresele, -meis eller -sjal?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Sjal frem til hun var omtrent 7 kg, da gikk vi over til Ergobaby Adapt. Fornøyd med begge deler, men sjal er mest behagelig.

Alle tre :)

Dette lurer jeg også på. Det er vel enten/eller? Og hvis man har sjal: bruker mannen det også da?

I hvilke situasjoner er det egentlig man bruker sjal/sele? Er det nødvendig å kjøpe inn?

Bruker aller mest sjal til poden på litt over året og mye sele til storesøster på 3. Både jeg og pappaen bruker både sele og sjal. Varierer ofte utifra hva vi skal. Pappaen bærer alltid storesøster i sele når de drar til barnehagen om morran

Egentlig alt :) Nå er det sele som gjelder, men skal finne en lur måte og binde sjalet vi har så jeg kan bruke det også :)

Har alle 3. Brukt bæresele og meis veldig mye.

Dette lurer jeg også på. Det er vel enten/eller? Og hvis man har sjal: bruker mannen det også da?

I hvilke situasjoner er det egentlig man bruker sjal/sele? Er det nødvendig å kjøpe inn?

Syns sjal er best når de er helt små, siden det "passer perfekt" og er så mykt. Bruker det mye, for eksempel på turer i terreng, når lille er sur om etteemiddagene og helst vil bæres, om jeg trenger å gjøre ting og han klenger, på bytur om jeg ikke har med vogn, eller for eksempel lange dager med fotballturnerigee hvor han er ferdig med å sove og vil opp litt. Tar med på cafe og arrangementee hvor vogn blir for trangt.

Mannen foretrekker nok sele da, er kun jeg som har brukt sjalet. Vi har ikke skaffet sele til lillemann enda, men har arvet en meis. Den blir jo evt mer til turbruk, mens bæresele kan brukes til alle situasjoner hvor man generelt ville båret en baby, eller vogn ikke går.

Har sjal og sele, bruker de om hverandre! og akkurat bestilt en ringslynge! Aldri prøvd d før så d blir spennende! Meis blir d sikkert etterhvert, og også et kortere sjal! Har ei snuppe som liker å bæres, kan aldri få for mye bæretøy! Merker d så godt i ryggen om jeg må bære henne lenge i armene!

Det er nok absolutt ikke enten eller nei. De fleste jeg vet av som bærer har det aller meste av bæretøy som de veksler imellom utifra situasjon, alder på ungen og hva man selv ønsker akkurat der. Kjenner også mange fedre, inkludert min egen mann, som bærer mye i sjal. Men ser at fedre flest bruker sele.

Absolutt ikke enten eller :) Her er sele (Manduca, angelpack når han var mindre) arbeidshesten vi bruker mest. Sjal (har to vevde med ulike kvaliteter) bruker vi mye til kos, og endel på ryggbæring på tur. Som nyfødt brukte vi elastisk "sele/sjal" caboo close carrier. Meis har vi ikke, men mannen ønsker seg, han bruker selene og brukte cabooen. Her bruker vi ikke vogn (vognhatende baby), så her har bæretøy vært i bruk flere timer daglig i nå 10,5 måned. Hadde ikke overlevd uten vi, andre bruker ikke bæretøy overhodet. Babyer er ulike og foreldre er ulike :)

Har bare brukt sele, men kommer til å kjøpe sjal denne gangen :)

Bæresjal til liten baby. Deretter bæresele enten på mage eller rygg. Liker ikke bæremeis.

Sjal og sele utfra hva jeg skal og hva jeg vil bruke. Har ergobaby og føler den begynner å bli liten (kort i panelet), så blir mest sjal nå om ikke jeg kjøper meg ny sele da ;)

Back
Topp