Foretrekker du å bo sentralt i byen eller utenfor/landlig i barseltiden?

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Det er jo fordeler for og i mot begge deler. Vi driver og ser på ny bolig og heller mot å flytte utenfor Oslo for å få hage og litt bedre plass.

Vi bor landlig i Oslo med hage. Passer oss perfekt :)

Jeg har vokst opp på bygda og mannen er vokst opp i byen! Vi kjøpte gården jeg vokste opp på for 2år siden og jeg kunne ikke tenkt meg at våre barn skulle vokse opp i byen :) Det er fordeler og ulemper med begge deler ;)

Vi bor I ei lita bygd! Hele kommunen er liten generelt :p men! Vi bor rett ved siden av en bil vei, noe som er veldig upraktisk! Kan ikke la 5 åringen min leke i hagen uten oppsyn i 5 min engang... Vi har også en Rottweiler, så vi er på utkikk etter noe som ligger litt for selg selv, en gård hadde vært perfekt! :)
Jeg har vokst opp her vi bor nå, mens samboeren har vokst opp i byen. Han savner nok byen litt, det er veldig stille og rolig her, men samtidig så trives han mer og mer :) vi blir nok ikke her for alltid :)

Last edited:
Vi bor litt utenfor byen. Vi flyttet derfra for et år siden for å få hage og god plass. Nå kunne jeg over hodet ikke tenke meg å flytte tilbake og inn i en trang leilighet i fjerde etasje, som hadde vært det vi hadde fått i byen for våre penger.

I barseltiden prioriterer jeg plass og stillhet høyt. Så hvis spørsmålet gjelder akkurat de ukene, flytter jeg gjerne på landet for å slippe trapper og naboene nachspiel. Hage til vognsoving og tørkestativ er heller ikke dumt.

(Etterpå vil jeg tilbake til barnelegevakt, babykino og bakeri som åpner før frokost).

Vi bor i oslo, men utenfor sentrum i rekkehus med hage. Forrige barseltid bodde vi i sentrum. Jeg gleder meg stort til barseltid her, mange turmuligheter, sovetid i hagen, rolig og fredelig! Jeg kunne absolutt ikke tenkt meg tilbake til den trange 3-romsen i 3etg uten heis!

Vi bor landlig, men nære en by. Synes det er helt perfekt, en leilighet er ikke noe for meg og min familie :)

Jeg bor i en by, men 10 min utenfor sentrum :) jeg er ikke noe sentrumsjente, og i hvert fall ikke når jeg skal skal få barn.

Bor så på bygda dom mulig. Selv vokst opp i by:-)
Pluss og minus med alt. Men Gud så herlig å kunne la 6 og 4 åringen være ute i Hagen aleine:-)
Bygd når det kommer til unger å trygghet nærmere by når det kommer til sosialt og venner(for barna):-/

Vi kjøpte drømmehuset med hage utenfor byen, veldig landlig her:-) Mye for pengene!
40 min med tog, og 50 min med bil til Oslo. For oss er dette perfekt nå. Men behov varierer jo gjennom livet. Herlig med stor plass, både ute og inne, natur og stillhet - fuglekvitter og utsikt over vann. Herlig. Savner ikke 3-romsen i 4. Etg uten heis.. Savner ikke kafeer heller, men nyter byen når jeg er der:-)

Landet, ingen tvil. Synd jeg har urban samboer. Jeg er selv vokst opp i en enebolig som lå omtrent inne i skogen. Verdens beste lekeplass da jeg var barn. Vi hadde naboer og slikt, men ikke som et boligfelt. Ønsker noe av det samme for mine barn. Nå bor vi øverst i ei høyblokk. Savner gresset under føttene og egen inngangsdør.

Landet, ingen tvil. Synd jeg har urban samboer. Jeg er selv vokst opp i en enebolig som lå omtrent inne i skogen. Verdens beste lekeplass da jeg var barn. Vi hadde naboer og slikt, men ikke som et boligfelt. Ønsker noe av det samme for mine barn. Nå bor vi øverst i ei høyblokk. Savner gresset under føttene og egen inngangsdør.

Litt samme her, men nå har vi funnet en mellomløsning så vi ser etter bolig utenfor Oslo.

Bor litt landlig men sentralt :) bodde midt i byen før , savner litt byen , men er vokst opp på landet så trives bedre her, passer bedre egentlig bedre for alle både de på to og fire bein :) er ikke mer enn 10 min til byen ..

Vi er begge vokst opp på ei øy og her har vi også bosatt oss. Har kjøpt oss småbruk hvor vi flytter inn i i slutten av måneden! Det følger med to høner, haha! Gleder meg!! :-D

Vi er begge vokst opp på ei øy og her har vi også bosatt oss. Har kjøpt oss småbruk hvor vi flytter inn i i slutten av måneden! Det følger med to høner, haha! Gleder meg!! :-D

Høres idyllisk ut! Småbruksdrømmen<3 Vi ønsker oss også høner etter hvert. Mannen har lyst på bikuber! Er jo viktig å gjøre en ekstra innsats for bier og humler for tiden.

Høres idyllisk ut! Småbruksdrømmen<3 Vi ønsker oss også høner etter hvert. Mannen har lyst på bikuber! Er jo viktig å gjøre en ekstra innsats for bier og humler for tiden.
Åå dere skulle bodd her. Jeg er vokst opp med lokal lynghonning da min bestefar og hans bror drev med bier. De slutta av for noen få år siden og ingen ville ta over (82år) :(

Back
Topp