Forenklet tollbehandling (pakke for under 200 kr)...

Kåbbåi

Glad i forumet
*MIA*
Fikk hentelapp på ei pakke fra England i dag.
Men jeg må av en eller annen grunn betale 212 kr for å få den utlevert pga fortolling og MVA.
Varen kostet 153 kr. Er en Genser hvis det har noe å si.
Har de forandret 200 kr's grensa den siste uka?
Noen andre som har fått fortolling når det er for under 200 kr? Hva gjorde dere?
Og ja, 212 kr er ikke allverdens, men har jeg holdt meg under 200 kr så har jeg holdt meg under 200 kr.
Prinsipp.

Sjekk med avsender om de kan ha skrevet feil verdi på pakken. De skal jo skrive på pakken hva som er verdien på innholdet, og de kan jo ha skrevet feil. Så lenge den kosta under 200kr så skal du ikke betale noe moms.

Jeg fikk det samme. Men her hadde de glemt å legge verdien på pakken med da, både utvendig og innvendig.
MEN jeg fikk brev at jeg skulle sende inn nødvendig informasjon, noe jeg da gjorde. Sendte jo bare kvitteringa med full informasjon inn på mailen dems. Den fikk jeg ei ukes tid før de sendte pakken videre da til mitt postkontor.

Fikk fremdeles hentelapp med toll og shit på, noe jeg ringte inn og klaga på og sa jeg hadde holdt meg under grensa deres og sendt inn nødvendig informasjon. Så de fjerna det gjennom dataen. Så jeg henta pakken min uten å betale, tross for det sto på hentelappen. De hadde da fjerna det gjennom datasystemet sitt :)

Jeg fikk det samme. Men her hadde de glemt å legge verdien på pakken med da, både utvendig og innvendig.
MEN jeg fikk brev at jeg skulle sende inn nødvendig informasjon, noe jeg da gjorde. Sendte jo bare kvitteringa med full informasjon inn på mailen dems. Den fikk jeg ei ukes tid før de sendte pakken videre da til mitt postkontor.

Fikk fremdeles hentelapp med toll og shit på, noe jeg ringte inn og klaga på og sa jeg hadde holdt meg under grensa deres og sendt inn nødvendig informasjon. Så de fjerna det gjennom dataen. Så jeg henta pakken min uten å betale, tross for det sto på hentelappen. De hadde da fjerna det gjennom datasystemet sitt :)
Sign denne, utenom at Posten hadde greid å sende pakken tilbake innen de fikk ryddet opp. Heldigvis fikk de stoppet den i Oslo, så jeg fikk den allikevel etter noen dager ekstra.

Åh, så mye frem og tilbake!

TuMmY LoVe

Vi måtte søke om refusjon da det skjedde med oss -.-
Irriterende!

Usj. Så kjedelig. Unødvendig mye styr :/ har skjedd en gang her også, men eg orka ikkje stresse med det og bare betalte :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Så akkurat en liknende sak på ebay barne gruppa også... tørr snart ikke bestille der jeg....

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

200,- regelen er ikke endret:)
Sjekk om pakken inneholder riktig verdi..
Gjør den ikke det kan du bli bedt om å sende inn bekreftelse på betalt beløp, alt ordner seg nok:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Åh, så mye frem og tilbake!

TuMmY LoVe
Var jo ikke særlig stress da :p Jeg tar alltid vare på kvitteringene fra ebay på mailen til pakken er mottatt, så den ble jo bare videresendt. Og når jeg da fikk pakken var det jo bare en tlf samtale før alt var oppklart :) Fort gjort å gjøre mens man sitter i sofaen :p

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Var jo ikke særlig stress da :p Jeg tar alltid vare på kvitteringene fra ebay på mailen til pakken er mottatt, så den ble jo bare videresendt. Og når jeg da fikk pakken var det jo bare en tlf samtale før alt var oppklart :) Fort gjort å gjøre mens man sitter i sofaen :p

Hørtes bare så innviklet ut ;)

TuMmY LoVe

Hørtes bare så innviklet ut ;)

TuMmY LoVe
Hehe. Høres gjerne verre ut enn det var :p Men var noe stressa uansett når jeg fikk mld. Og det er surt å måtte betale toll og mva som er like dyrt som pakken i seg selv var i utgangspunktet. Da kan man jo like gjerne bare kjøpe det i butikken her til full pris. Så jeg syns man skal stå på krava.

Jeg hadde om jeg ikke hadde mottatt den hentelappen ringt tollvesenet og bedt om å få sendt inn kvitteringen på at varen kosta under 200 kr og bedt de fjerne kravet. Og sendt en liten klage til de som har sendt sen at de burde ha med verdien på pakken.

Back
Topp