Forenklet forelegg

Ifølge det jeg har lest på nettet nå i ettertid har de ikke lov til det???

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Ifølge det jeg har lest på nettet nå i ettertid har de ikke lov til det???

Nei, det så jeg også da jeg googlet. Jeg vet sjefen min sa for en stund siden at forslaget om å kunne kreve utvidet attest var kommet gjennom og at selskapet vi hører til kom til å gjøre det. Hun må ha misforstått eller noe, jeg syntes det hørtes rart ut at det skulle være relevant. Begynner på jobb igjen om to uker, skal jammen høre med henne.

Barnehager ber bare om politiattest.. Og ikke uttømmende..

Men nei, alt håp er ikke ute for deg :)

Aner ikke :) du har vedtatt og signert på et forelegg.. Du er ikke dømt for noe.. Hadde du nektet å vedtatt.. Hadde saken gått til tingretten., og du hadde blitt dømt,. Da vises det.. Men slettes etter 5 år.. Og arb,giver kan også se mellom fingrene på enkelte hendelser..

http://www.ung.no/politi/1132_Hva_kommer_p_politiattesten.html
Men dette er for Praksis i førskolelærer utdannelsen... Ingen arbeidsgiver som kan vurdere det da.
Men uansett vises ikke dette for mitt tilfelle...?

Men dette er for Praksis i førskolelærer utdannelsen... Ingen arbeidsgiver som kan vurdere det da.
Men uansett vises ikke dette for mitt tilfelle...?

Jeg mener at det ikke gjør det. Fordi du er ikke dømt for noe. Du valgte å vedta boten/forelegget. Ergo ingen dom

I motsetning til vanlige forelegg havner ikke forenklede forelegg i bøteregisteret

Dersom et forenklet forelegg ikke godtas vil politiet vurdere om de skal forfølge saken videre, og da eventuelt gi et forelegg eller ta ut tiltale. Det tilsier at dersom man ikke godtar et forenklet forelegg, kan det medføre at det blir gitt et forelegg som vil bli registrert i strafferegisteret (dersom forelegget godtas).

Back
Topp