Forelskelser og parforhold

Muskatt

Langtidsbruker men ingen fanatiker :-)
Her om dagen hadde jeg en diskusjon med noen venninner angående det å bli forelsket i en annen enn den man er gift /samboer med.

En av venninnene mente at det var helt unaturlig å ikke bli forelsket i noen mens man er i et forhold. Selv har jeg ikke opplevd det.

Vi snakker om skjulte følelser her, som man ikke spiller ut. Man fortsetter sammen med den man er sammen med, og går ikke over noen grenser.

Så lurer jeg på: har du vært forelsket utenfor forholdet ditt? Hva skjedde?

Hilsen nysgjerrigper...

Hehe, jeg hadde et crush på en i en ukes tid. Går over og det er jo bare at man synes noen ser kjekk ut, er hyggelig osv. Men det er jo ikke kjærlighet. Som med samboer! Som er "hele pakka" og "perfekt" i mine øyne :)

Mens jeg var sammen med C ble jeg forelsket i en kollega.
Forholdet jeg var i var veldig komplisert, med kulturelle forskjeller. Foreldrene til C godtok ikke at han var sammen med ei norsk jente (rasister ftw). Han greide basically ikke å bestemme seg for meg eller moren sin... Etter 2,5 år ga jeg rett og slett opp, uten at jeg var klar over det selv. Da kollegaen min begynte å pushe ga jeg etter, og jeg oppdaget følelser jeg aldri hadde hatt for C. Jeg var glad i ham, men det jeg hadde tatt for en ikke så veldig stormende forelskelse var nok heller bare smiger over interessen han viste meg.

Da jeg endelig innså at jeg ikke elsket C, og at han ikke hadde noe å tilby meg, begynte en særdeles omstendig prosess med å få ham til å flytte ut. Tok nesten et halvt år...

Den omtalte kollegaen er nå far til babyen min, så det var verdt å gi etter for min del.

Jeg lærte mye om meg selv gjennom dette. Jeg hadde aldri trodd at jeg kom til å være utro, selv om det ikke skjedde før jeg faktisk hadde prøvd å gjøre det slutt og han nektet å godta det.
Det er sånn sett en verdifull erfaring å ha med seg i forholdet jeg er i nå.
I motsetning til ex-en som egentlig bare var friends with benefits for min del så elsker jeg min nåværende samboer. Jeg tror derfor det skal mye mer til for å få følelser for en annen person, og skulle det skje kommer jeg til å kvele dem umiddelbart. Det er ikke verdt det, nå når jeg er i et forhold som jeg ønsker å være i.
Felles barn er også en stor grunn for meg til å ikke legge opp til noen ulumskheter.

Jeg tror smigeren over å bli vist interesse, og oppmuntre til at dette skal skje fordi det føles godt å være attraktiv, er den første fellen man kan gå i. Veien til forelskelse er kortere når man oppsøker oppmerksomheten.

Når jeg var sammen med bf til eldste, ble jeg skikkelig betatt av en annen. Og grunnen til at jeg sikkert lot meg selv bli betatt, var at forholdet vårt hadde ikke vært bra på over ett år. Så da valgte jeg å gå.. Og jeg er enda idag, 5 år etter, betatt av han samme :p :)

Jeg tror at om man går å forelsker seg/kikker litt ekstra på andre, så er det fordi man mangler noe i det forholdet man er i!

Jeg er visst litt unormal... :p klarer meg veldig fint med gubben og håper det går andre veien også :)

Så fint å høre!

Må si jeg grubler på det. Nå har jeg vært sammen med mannen over 1/3 del av livet mitt og ikke blitt mo i knærne av noen andre. Men jeg skjønner jo at det er en naturlig del av det å være et følende menneske. Og at jeg også kan oppleve det.

Lurer rett og slett litt på hvordan jeg ville håndtert det, og hvordan man får det til å gå over.

Filosofi på høyt plan altså.

Kan se en annen mann og tenke at han er kjekk osv, men aldri sånn at jeg får følelser for ham eller noe. Det er liksom noe helt spesielt med mannen min som ingen andre har :-)

Jeg har ikke vært forelska i noen andre, forelskelse for meg tar tid da det er en start på kjærlighet. Så om man kan skille mellom betatt og forelskelse slik da så mener jeg at dersom man blir forelska i en annen enn partneren sin, så bør man kanskje gå.. Er du betatt går det over, forelska er jo mer "alvorlig" sånn jeg ser det da :)
Men for å svare: nei det har ikke skjedd :p

Jeg ble forelsket i den mannen jeg er gift med nå mens jeg var "sammen" med en annen. Var bare en litt større sommerflørt, men flyttet sammen siden begge manglet plass og bo, ble slutt mellom oss og jeg og mannen ble i lag, men vi var kjempe venner jeg og ex'n :) har kontakt den dag idag, og mannen prater med han støyt og stadig :)

Jeg kan se på andre menn og synes de er kjekke, pene og alt det der, men jeg blir aldri forelsket eller betatt. Tanken på å ligge med en annen mann enn samboeren min gjør meg faktisk uvel, på mange forskjellige måter.

Jeg er veldig fornøyd med mannen jeg har. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har aldri vært betatt/forelsket i noen andre i.l.a. de 9 årene vi har vært sammen :)

Jeg har ikke blitt forelska i noen annen enn mannen :) Er nå litt forelska i ham enda ;) Vært sammen i 9 år, og jeg vet jeg ikke finner noen bedre :)

Jeg kan se andre menn feks på t-banen eller i byen, og tenke: "Ooh! Han var snaxy! Han kunne jeg kanskje tenkt meg ei natt med". Men så går det 5 sek og tanken dør ut like fort som den kom. Jeg vet at det bare er jakten jeg ville hatt, og er mye mer tilfredsstilt i å ha et forhold til han jeg allerede deler livet med :)

forelska er ganske seriøst for meg så håper ikke det er veldig normalt og at sambo blir forelsket i noen andre... Å bli litt betatt eller synes andre enn sin parner er fin, kjekk osv er noe annet... Jeg ser jo at andre menn er kjekke, men aldri blitt verken betatt eller forelsket i noen andre på de hittil 6 årene sammen med sambo.

Nei har ikke skjedd foreløpig, men har ikke vært i lag mer enn 1,5år. Ser jo selvfølgelig at andre er kjekke osv, men blir ikke betatt eller forelsket :-)

Ja jeg gikk i den fellen , falt for en felles "venn" vi hadde. Han var alltid så hyggelig når han var på besøk ( stort sett bare på fest vi møttes, eller jobb relatert)

Mannen og jeg hadde ikke hatt det noe særlig bra siden minste kom til verden! Og den "felles vennen" var alltid så hyggelig. Pratet alltid timevis sammen på fest, danset og dro alltid på nachspiel.

Endte med at jeg forlot mannen ( absolutt ikke bare pga. Det, ligger mye annet bak) men jeg ble veldig betatt, og synes fortsatt at han er alt for kjekk.

Back
Topp