Foreliggende morkake

sola90

Forelsket i forumet
Augustlykke 2015
Marsboerne 20 18
Var på ul i dag for å se hvor morkaka ligger, er i uke 32 nå. Den ligger fortsatt foran og langt ned, men hun klarte ikke å se på utvendig ul om den ligger foran åpningen. Må da tilbake for invendig ul om 4 uker. Spent på hvordan det går, og lurer litt på hvor stor sjansen er for å måtte ta ks. Noen her med lignende erfaring?

Jeg hadde morkake som var bak, men delvis foran åpning. Dette var i uke 19 så da skulle livmoren enda vokse ganske mye. Den vokste helt bort etter noen uker. Usikker på hvor mye livmoren skal vokse nå så sent i svangerskapet, men krysser fingrene for deg!

På kontroll i uke 30 var min morkake flyttet seg,og er nå mer enn 4cm fra åpningen, da ble jeg klarert til vanlig fødsel. Dette var innvendig ultralyd.

med min siste så lå den bare litt foran,så skulle få føde vanlig,men jeg endte opp med hks pga blødninger.så hvis den ikke flytter seg før fødsel så blir d nok ks.

Ja, om morkaken ligger foran, eller for nært mormunnen er vaginal fødsel farlig. Men hos de fleste flytter den seg fint innen kontrollen i uke 30-32.
Tusen takk for svar, bra man kan lære nye ting hver dag :)

Back
Topp