Skulle du få blødninger før du kan dra på føden så be om å bli tatt på alvor hos legevakten. Først mente de at det var en spontanabort men jeg krevde å få komme inn for å få bekreftelse på liv. Fikk også ekstra time hos jordmor for samtale og sjekk med lite ultralyd apparat og doppler for å roe nervene. Var godt å få innvendig ultralyd også for å sjekke at morkaken var ok.
Har ikke hatt noe smerter i forbindelse med blødningene heldigvis. Den i uke 16 var ganske kraftig men gikk over etter et par timer. De senere i andre trimester var mer rosa i farge og mer spotting men ble bedt om å få sjekket det siden det ikke er like vanlig å blø senere i svangerskapet pluss jeg følte meg engstelig.
Skjønner godt at du er redd med den historien du har bak deg. Håper du kan få ekstra oppfølging for å føle mer ro i svangerskapet! Mest sannsynlig vil nok din morkake også flytte seg i løpet av de neste månedene
. Min søster hadde også placenta previa men den var flyttet seg godt bak i uke 28.
Krysser fingrene for at du får et fint svangerskap uten blødninger og stress! Jeg og min lille i magen heier på deg og din mageboer