Foreldrestipend, hjelp!

Mamma_til_gogutten

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg er fulltidsstudent og tar master.
Fikk barn nå i juni og søkte om foreldrestipend.
Fikk svar på søknaden nå at de har behandla søknaden for året 2020-2021, og så virker det som at det eneste jeg får utbetalt er 15.000? Trodde at man søkte om stipend og lån som vanlig og at jeg fikk utbetalt stipend og lån som om at jeg går på skolen, bare at jeg har tatt permisjon ett år fra skolen. har jeg misforstått helt ? Noen her som også er student og har tatt permisjon ?

Jeg fikk foreldrestipend da jeg tok ett års permisjon fra studiene 2019/20. Fikk tilsammen i underkant av 60.000 kr. 15.000 hørtes lite ut. Vet ikke hvordan de regner det ut. Du har hatt fullt lån og stipend? Det hadde jeg.

Jeg fikk foreldrestipend da jeg tok ett års permisjon fra studiene 2019/20. Fikk tilsammen i underkant av 60.000 kr. 15.000 hørtes lite ut. Vet ikke hvordan de regner det ut. Du har hatt fullt lån og stipend? Det hadde jeg.

ja i fjord hadde jeg fullt lån og stipend, så søkte jeg om fullt lån og stipend for 2021 og 2022, og om foreldrestipend. Så ser jeg på utbetaling på Lånekassen bare 15.000 , kun en utbetaling . For du fikk utbetaling hver måned eller kun en sum?

ja i fjord hadde jeg fullt lån og stipend, så søkte jeg om fullt lån og stipend for 2021 og 2022, og om foreldrestipend. Så ser jeg på utbetaling på Lånekassen bare 15.000 , kun en utbetaling . For du fikk utbetaling hver måned eller kun en sum?

Har du sett på utbetalingsplanen din eller bare nettbanken? Du får ikke utbetalt alt på en gang :)

Ja jeg har jobb i tillegg. Men jobber såpass lite at jeg kun kan søke om engangsstønad.
Er det, det de mener med at det står eget vedtaksbrev sendes om kort tid for 2021-2022? Kanskje ..

Da er det eventuelt om partneren din har høy inntekt som kan påvirke :) eventuelt at dere har store verdier i feks bolig

Jeg fikk utbetalt samme sum som til vanlig alle de mnd jeg var i permisjon

Back
Topp