Foreldrestipend..HJELP

Sille

Betatt av forumet

hvor mye kan jeg få, hva har jeg rett på? mannen tjener over 340 000kr i året. Får jeg like mye som jeg har brukt: altså 6500kr i mnd eller mer eller mindre? 

hva er deres erfaringer? 

Ja, jeg har allerede søkt og fått stipend, men problemet er at jeg bare har fått 3000 kr og får bare det i måneden.. og det mener jeg er feil, for jeg mener at jeg ivertfall skal ha 6500! Jeg kan jo ikke få MINDRE enn det jeg allerede hadde. ut i fra satsene, så har jeg jo vel rett på 9000 egentlig? og om jeg bare får 3000 i mnd så lønner det seg jo ikke for meg, da må jeg heller søke tilbake til vanlig stipend og lån, og heller betale tilbake.. :p 

Ville bare høre hva andre har fått tildelt og hvor mye samboeren/ektefellen tjente.. :-) 

Har du snakket med lånekassen om dette ? Og at all dokumentasjon er i orden?  Sjekk inboksen din på lånekassen sine nettsider i min fant jeg post jeg ikke viste jeg hadde fått lenge etter ang dokumentasjon jeg måtte sende inn for at de skulle utløse resten av pengene mine.

Sille skrev:

Ja, jeg har allerede søkt og fått stipend, men problemet er at jeg bare har fått 3000 kr og får bare det i måneden.. og det mener jeg er feil, for jeg mener at jeg ivertfall skal ha 6500! Jeg kan jo ikke få MINDRE enn det jeg allerede hadde. ut i fra satsene, så har jeg jo vel rett på 9000 egentlig? og om jeg bare får 3000 i mnd så lønner det seg jo ikke for meg, da må jeg heller søke tilbake til vanlig stipend og lån, og heller betale tilbake.. :p 

Ville bare høre hva andre har fått tildelt og hvor mye samboeren/ektefellen tjente.. :-) 

Her tjener sambo i overkant av 500.000 i året, og jeg får 6500kr i måneden.

Såå, du burde nok kontakte lånekassen, de må ha gjort en feil med søknaden din! 

Du får det du har fått tildelt i stipend tidligere. Så det er det samme beløpet. Dette får du helt til barnefaren tar ut pemisjon av nav.

Da var det slik jeg trodde. Snakket med lånekassen tidligere i dag, men kom bare til en dame som var veldig bastant på at det var det jeg skulle få, å at jeg selvfølgelig tjente på å få 3000 kr i stipend.. Men da skal jeg dobbelsjekke epost og lignende og ta kontakt med dem igjen på mandag. Tusen takk for svar alle sammen :-) 

Bandages skrev:
Du får det du har fått tildelt i stipend tidligere. Så det er det samme beløpet. Dette får du helt til barnefaren tar ut pemisjon av nav.

Det stemmer ikke! 
Man får stipend og lån, omgjort til kun stipend. Så veldig ofte får man mer i foreldrestipend!

Back
Topp