foreldresamarbeid i barnehage

Elenia

Gift med forumet
Heisann.

Jeg har en oppgave på skola der jeg skal ha ett framlegg om foreldresamarbeid. Lurte da på og komme med eksempler på godt foreldresamarbeid og på dårlig foreldresamarbeid. Er det noen her som kan gi eksempler på opplevelser dere her hatt med foreldresamarbeid i barnehage med deres barn? både gode og dårlige?

Synes de er veldig flinke i barnehagen vår til akkurat dette. De legger stor vekt på hvilken informasjon vi foreldre ønsker fra barnehagen (alt fra farge på bæsjen til årsplaner), de er alltid tilgjengelige dersom det er noe vi lurer på eller vil snakke om.. Under foreldresamtalene går de igjennom "alle" observasjonene de har hatt med barnet for å ikke overkjøre oss på noe vis. De er bevisste på at det er VI som er foreldrene og vi som kjenner barnet best. Likevel kommer de med råd om det skulle være nødvendig, og de lytter til oss dersom det er noe vi mener burde vært gjort annerledes. De følger opp rutinene til hvert enkelte barn når det kommer til f.eks bleieslutt, soving, osv..

Jeg er rett og slett superfornøyd og har ikke noe negativt å komme med om vår barnehage![:)]

Jeg sliter veldig med barnehagen sønnen min går i og kan nok gi deg en del eksempler på dårlig samarbeid, men det er ikke noe jeg har lyst til å poste her.

Hvis du vil kan du godt sende meg msn eller skypeadresse så kan vi snakke sammen der [:)]

ORIGINAL: *Månestråle*

Jeg sliter veldig med barnehagen sønnen min går i og kan nok gi deg en del eksempler på dårlig samarbeid, men det er ikke noe jeg har lyst til å poste her.

Hvis du vil kan du godt sende meg msn eller skypeadresse så kan vi snakke sammen der [:)]

du kan kanskje sende meg en pm? :)

Back
Topp