Foreldrepermisjon

FruFur

Andre møte med forumet
Noen som har tenkt å kombinere foreldrepermisjon med jobb?
Hvordan har i så fall du tenkt å gjøre det?
 
Følger denne. Har tenkt på å jobbe et par dager i uka fra april ca, hvis alt er greit med baby. Hjemmekontor eller kan uansett komme hjem litt og amme. Da skal pappaen være hjemme. Har prøvd å sjekke/ skrive inn på denne kalkulatoren på nav men ga fort opp. :wtf: Tenkte det kunne være fint for å strekke permen over lengre periode:)
 
Følger denne. Har tenkt på å jobbe et par dager i uka fra april ca, hvis alt er greit med baby. Hjemmekontor eller kan uansett komme hjem litt og amme. Da skal pappaen være hjemme. Har prøvd å sjekke/ skrive inn på denne kalkulatoren på nav men ga fort opp. :wtf: Tenkte det kunne være fint for å strekke permen over lengre periode:)

Den kalkulatoren som man bare planlegger i uten å logge inn har ikke alle samme valgene som selve søknaden. Nå fra 1.okt kan man utsette uten å søke, dvs at man bare legger inn stopp i søknaden uten å si noe om hvorfor og så avtaler man bare med arbeidsgiver hva man gjør de andre dagene. Det betyr at du legger inn de dagene du skal jobbe som stopp i permisjonspenger og så bryr ikke Nav seg mer om det.
 
Følger denne. Har tenkt på å jobbe et par dager i uka fra april ca, hvis alt er greit med baby. Hjemmekontor eller kan uansett komme hjem litt og amme. Da skal pappaen være hjemme. Har prøvd å sjekke/ skrive inn på denne kalkulatoren på nav men ga fort opp. :wtf: Tenkte det kunne være fint for å strekke permen over lengre periode:)

Tenkte det samme selv. Begynne med litt hjemmekontor mens baby sover. :dummy1:
 
Jeg er sykepleier i turnus, og vi har barnehageplass fra høsten 23. Vi har foreløpig planer om at jeg tar min del, fellesdelen og en del ulønnet (avdragsfritt lån, sparepenger), og at vi tar kombinert permisjon 60%(far) og 40%(jeg ulønnet) fra februar til august. Har vurdert å strekke permisjonen ved å ta en uke ulønnet i måneden istedenfor for å ta flere måneder helt ulønnet, for å ha litt inntekt hver måned. Jeg får permisjonspenger fra arbeidsgiver og får derfor normalt med feriepenger, heldigvis. Mannen får ikke der. For han er det vanskelig å være borte 100%, så derfor velger vi at han er hjemme 60. Tror også det blir en myk overgang for oss til familielivet at jeg jobber 60% den første tiden. Gruer meg helt vilt til å skulle jobbe 100% turnus og ha to barn... :arghh:
 
Når må man seneste søke? Merker at jeg ikke har energi til å tenke mer på dette akkurat nå... :hilarious:
 
Når må man seneste søke? Merker at jeg ikke har energi til å tenke mer på dette akkurat nå... :hilarious:

sniker
Du kan søke tidligst fra 22+0 og egentlig også etter babyen er født, altså da får du ikke alltid pengene med en gang da pga behandlingstid. Husker ikke siste frist, men du har hvertfall god tid :)
 
Takk :) Har nok å fylle hodet med for tiden - permisjonen er bare skikkelig hodebry jeg ikke får fundert på nå :rolleyes:
 
Når må man seneste søke? Merker at jeg ikke har energi til å tenke mer på dette akkurat nå... :hilarious:
Når du har søkt, så kan du også søke om endring etterhvert hvis dere finner ut etterhvert at dere vil løse det annerledes. Men man kan ikke endre på om man skal ha 80 eller 100 % utbetaling, så det er det aller viktigste å bestemme seg for :happy:
 
Når du har søkt, så kan du også søke om endring etterhvert hvis dere finner ut etterhvert at dere vil løse det annerledes. Men man kan ikke endre på om man skal ha 80 eller 100 % utbetaling, så det er det aller viktigste å bestemme seg for :happy:

Takk! Ikke mer enn tre år siden sist, men jaggu så fort en glemmer :)
 
Den kalkulatoren som man bare planlegger i uten å logge inn har ikke alle samme valgene som selve søknaden. Nå fra 1.okt kan man utsette uten å søke, dvs at man bare legger inn stopp i søknaden uten å si noe om hvorfor og så avtaler man bare med arbeidsgiver hva man gjør de andre dagene. Det betyr at du legger inn de dagene du skal jobbe som stopp i permisjonspenger og så bryr ikke Nav seg mer om det.
Det visste jeg ikke, takk for svar. Da håper jeg det kan bli litt enklere;)
 
Back
Topp