Foreldrepermisjon

hysteria

Forelsket i forumet
Jeg og bf har snakket om foreldrepermisjonen, enten dele foreldrepermisjonen og ta halvparten hver, eller dele opp de siste 4-6 mnd med noen dager i uka hver.
Jeg vil være hjemme de første 6 mnd og fullamme, men etter det kan vi kanskje ta totre dager i uka hver.
Hva tenker dere på angående fordelingen av foreldrepermisjonen?

Pappaen her skal ha 2+10 uker
Han ville gjerne være hjemme enda lenger også om mulig

Last edited:
Jeg er selvstendig næringsdrivende så jeg skal ta de ukene som bare er rettet til meg også blir det 50/50 på dager etterpå:)

Jeg er selvstendig næringsdrivende så jeg skal ta de ukene som bare er rettet til meg også blir det 50/50 på dager etterpå:)
Hvordan har dere tenkt å dele det opp? Jeg vet at pappaen ser frem til å være i lang pappaperm. Pappaen til mine to ville absolutt ikke ha pappapermen sin.. Gleder meg til å se typen nyte permisjonen!

Her skal ha far ha 2+10 uker, resterende skal jeg ha. Begge ønsker at jeg skal være hjemme største delen av permisjonen, så da er det jo greit:)

Så koselig, det er en kjempefin tid! Var hjemme med eldste i 1 1/2 år, og elsket det! Men da var han såå klar for å starte i barnehage! Og psyken min trengte virkelig å komme på jobb og snakke om andre ting enn bleier og søvn.. (mangelen på)

BF vil gjerne ha så mye som mulig han, og spurte faktisk om jeg kunne være hjemme det jeg måtte, så kunne han ta resten. Men vil gjerne amme og nyte litt babytid jeg og! Selv om det er tredjemann

Her tar samboer de ukene han må, resten får jeg [emoji4] Vi er veldig enig og det har egentlig ikke vært et tema.. eneste er at samboer har en jobb det ikke er lett å få vikar på, så han må kanskje dele permisjonen opp litt...

Her tar samboer de ukene han må, resten får jeg [emoji4] Vi er veldig enig og det har egentlig ikke vært et tema.. eneste er at samboer har en jobb det ikke er lett å få vikar på, så han må kanskje dele permisjonen opp litt...
Mistenker at de ikke får vikar hos bf heller, men det får han ta med jobben når den tid kommer!
har du planlagt å være hjemme lenger enn du får stønad for?

Tenker at det sikkert blir litt sånn som sist. Da hadde bare pappan ukene som er avsatt til far, men han er lærer så han har jo en del ferie så han var mye hjemme med oss allikavel. Sist gang slutta permisjon hans dagen han gikk ut i sommerferie, så var jo han som var hjemme da også [emoji4] må tenke litt annerledes siden nå er det desemberunge og sist hadde vi i mai.

Tenker at det sikkert blir litt sånn som sist. Da hadde bare pappan ukene som er avsatt til far, men han er lærer så han har jo en del ferie så han var mye hjemme med oss allikavel. Sist gang slutta permisjon hans dagen han gikk ut i sommerferie, så var jo han som var hjemme da også [emoji4] må tenke litt annerledes siden nå er det desemberunge og sist hadde vi i mai.
Så deilig med så mye ekstra tid sammen! Men han har vel lange dager ellers da. Så deilig med å lange friperioder sammen!

Her skal han ha pappapermisjon mens jeg har resten :) Han har bedre lønn med å jobbe enn jeg har, så da tar han også litt ekstra av utgiftene :) men så jobber han lange vakter, så har mye fri ellers :)

Her skal han ha pappapermisjon mens jeg har resten :) Han har bedre lønn med å jobbe enn jeg har, så da tar han også litt ekstra av utgiftene :) men så jobber han lange vakter, så har mye fri ellers :)
ekstra tid sammen er så viktig! Her jobber vi begge 8-4, men jeg har en del kveldsmøter og er ute å reiser hver måned, så tiden sammen er ekstra ekstra viktig..

Her er det litt usikkert med delingen.
Han har lyst til å ha så mye som mulig, men det vil egentlig jeg også.
Ellers må jo jeg begynne å jobbe igjen når det blir sommer og sol :wacky:

Hvordan har dere tenkt å dele det opp? Jeg vet at pappaen ser frem til å være i lang pappaperm. Pappaen til mine to ville absolutt ikke ha pappapermen sin.. Gleder meg til å se typen nyte permisjonen!
Jeg er frisør så jobber også lørdager, så vi har tenkt å ta tre dager hver i uken:)
MEN har skjønt at å planlegge dette funker litt dårlig, så vi får se an formen min og hvordan det går:)
Jeg tror babyen har godt av å ha god tid med pappaen sin også og synes egentlig det er riktig at vi skal dele litt mer enn hva som er vanlig:)
Skal dere dele også 50/50?:)

Her er det litt usikkert med delingen.
Han har lyst til å ha så mye som mulig, men det vil egentlig jeg også.
Ellers må jo jeg begynne å jobbe igjen når det blir sommer og sol :wacky:
Jeg ser så frem til å komme hjem til barn som er dillet med hele dagen, så kan jeg bare ta de få timene igjen før nattatid. BF må ta de om natta også! Ikke annet enn luksus :-)

Mannen skal kun ha pappapermisjonen som han må ha, jeg skal ha resten :) Han vil helst jobbe og har egentlig ikke mulighet til å være noe særlig borte fra jobb og jeg vil være hjemme.

Jeg er frisør så jobber også lørdager, så vi har tenkt å ta tre dager hver i uken:)
MEN har skjønt at å planlegge dette funker litt dårlig, så vi får se an formen min og hvordan det går:)
Jeg tror babyen har godt av å ha god tid med pappaen sin også og synes egentlig det er riktig at vi skal dele litt mer enn hva som er vanlig:)
Skal dere dele også 50/50?:)
Ja det er planen. Jeg vil ha de første 6 mnd pga ammingen, bf skal ha resten. Men har lekt litt med tanken på å dele opp uka litt mer, det hadde passet meg veldig godt jobbmessig og. Men det får eventuelt skje etter at jeg er ferdig med å fullamme!

Mannen skal kun ha pappapermisjonen som han må ha, jeg skal ha resten :) Han vil helst jobbe og har egentlig ikke mulighet til å være noe særlig borte fra jobb og jeg vil være hjemme.
Det er koselig å være hjemme! Men med min tredje ønsker jeg en annen vri denne gangen. Og bf vil så gjerne ha mye pappaperm! Ikke sikkert sjefen hans er like enig, men det får vi ta når den tid kommer.

Ja det er planen. Jeg vil ha de første 6 mnd pga ammingen, bf skal ha resten. Men har lekt litt med tanken på å dele opp uka litt mer, det hadde passet meg veldig godt jobbmessig og. Men det får eventuelt skje etter at jeg er ferdig med å fullamme!
Høres ut som en god plan:)
Jeg er nødt til å pumpe, pga av jobb:)
Men som sagt, hører alle sier at Ingenting blir som planlagt og som den kontrollfriken jeg er så får jeg bare vente å se:dance018

Back
Topp