Foreldrepermisjon :)

Det lurer vi også på :) Her er vi også spent på om pappapermisjonen kan overflyttes, pga at han er selvstendig.. Hvis ikke får han ta ut en dag i uka det første året lille er i barnehagen, så lille slipper å gå så mange dager i uka :)

Kjempefin oversikt! Ble inspirert av den Men var det ikke du som da, et annet sted tror jeg, grunnen til at du tok ferie i november? Noe med skatt etc.? Hvis det var deg,orker du forklare det kjapt? Litt treg i topplokket
Eneste grunnen til at jeg tar ut 21 dager ferie i foreldrepermisjonen i dette året, er for det er max 21 dager en får forlenge permisjonen pga ferie per kalenderår. Har ingenting med skatt å gjøre :) Men for meg virker dette ut som den letteste måten å få forlenget perioden med foreldrepenger på, og jeg har ingen utbytte av å ta ut ferie før permisjonen begynner. Håper det var forståelig :)

ja, samme her... men tror det spørs litt hvem man møter på nav.. har hørt om folk som har fått flytte over fedrekvoten pga jobb også.. så krysser fingrene for at vi møter noen som har litt forståelse :P
Ville ikke hatt for store forhåpninger, lovverket er ganske tydelig og strengt, så det er nok ikke rom for noe skjønnsmessig vurdering fra saksbehandlers side. Håper dere finner en løsning :)

Sitter her og planlegger foreldrepengeperioden vår, er en liten kabal som skal gå opp og mye å tenke på :) Er jo ikke mange ukene før jeg skal levere inn søknaden både til arbeidsgiver og NAV, så greit å bruke tiden til å finne den beste løsningen :) Jeg tror vi har landet på det vi tror er det beste for oss som en familie nå, men må innrømme det er litt surrealistisk å tenke at om faktisk ganske nøyaktig 3 mnd ska jeg ikke på jobb før min mann skal ut i pappaperm i mai :D Legger ved bilde av kalenderen som vi har brukt i planleggingen, grei måte å få oversikt på synes jeg for egen del :) Gult er min permisjon, grønt er min ferie og oransj er fedrekvote :)
supert at du ville dele hvordan du har gjort dette. Det er til veldig stor hjelp for sånne som meg(rotehue som bare blir stresset av tanken på dette permisjonsutregnings`/planleggings-greiene.) :)

Vi har ikke tenkt så mye enda, men jeg har planer og ønske om å være hjemme ihvertfall til jan-18, men håper til august-18. Mulig jeg begynner i 30-40 % stilling. Må regne litt. Medt lyst til å bare hvere hjemme
Og ved hjelp av kontantstøtte så tror heg vi klarer det.

Må tenke litt til.

Back
Topp