Foreldrepermisjon

Tinkiwinky1990

Elsker forumet
Spørsmål fra meg som ikke har peiling. Jeg har søkt om foreldrepermisjon fra min 75 % fast stilling. Foreldrepermisjon med 100 % lønn på 49 uker. Fått dette innvilget. Det står i brevet "foreldrepermisjon med 100 % lønn er på til sammen 49 uker, hvor 10 er forbeholdt barnefaren".
I våres tilfelle er barnefaren ufør og jobber ikke. Mister vi/jeg da de 10 ukene som er forbeholdt han eller hva skjer mer de? Håper dere skjønner spørsmålet mitt!

Sent from my iPhone using BV Forum

I slike tilfeller mener jeg du kan søke om å få ukene hans overført til deg.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

I slike tilfeller mener jeg du kan søke om å få ukene hans overført til deg.

♡Jente 05.07.2013♡
Men permisjon søkte jeg gjennom jobben, er det NAV jeg må søke gjennom for å få ukene hans? ^^

Men permisjon søkte jeg gjennom jobben, er det NAV jeg må søke gjennom for å få ukene hans? ^^

Du må søke permisjon også via NAV. Både jobben og NAV, men du må vente til uke 27 med å søke NAV da du må ha erklæring fra legen :) for å få hans uker må du også søke via NAV :)

Du må søke permisjon også via NAV. Både jobben og NAV, men du må vente til uke 27 med å søke NAV da du må ha erklæring fra legen :) for å få hans uker må du også søke via NAV :)

Ja, omformulerte meg litt feil ;-p men så bra, da skal vi få ordnet det! Takk <3 :-)

Ja. Men om du ringer 55553333, så må du vel taste 2-2-1, så får du snakke med noen om det. Mulig ting er litt forskjellig om du får foreldrepenger rett fra arbeidsgiver og ikke direkte fra NAV... Vanskelig å svare på alt når man ikke sitter på alle opplysningene dine.

♡Jente 05.07.2013♡

Når søker man om foreldrepenger?

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Back
Topp