ForeldrePermisjon

neselo

Forumet er livet
Jeg skal ha fem uker sammenhengende sommerferie midt i permisjonen min. Kan far velge å ta ut noen av sine fedrekvote-uker i de ukene jeg har sommerferie? Jeg får jo ikke lønn fra nav i den perioden, men feripenger fra arbeidsgiver...

Ja far kan ta ut fedrekvote når du har ferie.

Men, du får kun lov til å ta 4 uker og 1 dag ferie mens du har permisjon, resten må du ta før eller etter.

ORIGINAL: Bymusa

Men, du får kun lov til å ta 4 uker og 1 dag ferie mens du har permisjon, resten må du ta før eller etter.

Finner ikke noe om det på nav. Har du link?

Er det noe nytt?
I 2008 fikk jeg ta ut 5 uker. Hadde egentlig 6, men fikk ikke godtjent den siste uken fordi arbeidsgiver ikke hadde bekreftet det.

Sakset fra nav.no :

Stønadsperioden kan utsettes på grunn av lovbestemt ferie (ikke ferie etter tariffavtale), hvis du eller barnet er innlagt i helseinstitusjon, eller hvis du er i heltidsarbeid.

Du kan altså ta ut hele ferien din, om du gjør det når far har fedrekvote, for da strekker du ikke permisjonen...

Jeg skal ha 5.. venninna mi skal ha 8 uker ferie i permisjonen sin...

Sakset fra nav.no :

Stønadsperioden kan utsettes på grunn av lovbestemt ferie (ikke ferie etter tariffavtale), hvis du eller barnet er innlagt i helseinstitusjon, eller hvis du er i heltidsarbeid.

Du kan altså ta ut hele ferien din, om du gjør det når far har fedrekvote, for da strekker du ikke permisjonen...

så da kan jeg altså ta fem uker sammenhengende som jeg har tenkt. Og far vil ta ut fire fedrekvoteuker mens jeg har mine fem uker ferie...

Back
Topp