Foreldrepermisjon og datoer

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Fårt svar fra NAV og søknaden er innvilget :) Jeg skal ha 100 % dekning, noe jeg forsto er 49 uker.

Men i brevet så står det "fra 110515 til 05026" 05026 er jo ikke en dato, men hvis en skulle tyde den, så virker det slik at jeg kunn skal være hjemme til februar? Det er vel feil? Blir vel april jeg skal tilbake i jobb?

Jeg får ikke ringt den før i morra, måtte bare høre her :)

Ja, og pengene de oppgir i brevet, er det før eller etter skatt?

Har du søkt om å overta fars uker? For av de 49 ukene skal far ha 10. Det er kun din del som står på brevet. Summen er per ukedag og er før skatt :)

Og ja, det mangler nok bare et ett-tall i datoen ;)

Jøss, jeg trodde jeg fikk 49 uker, så fikk han 10 uker etter det... Æsj as :-P

Jeg har ikke søkt om hans uker nei, byne på jobb i februar :-/ snø og slaps... Blæ!

Hmm, nå må jeg smiske her ;) ler

Stemmer nok at det skal stå 16 ja, disse datoene fylles i manuelt hos nav når brevet lages, så det er nok fort gjort å taste feil en gang i blant :)

Husk at fedrekvoten ikke kan tas over bare fordi man vil:
"Hvis du ikke benytter deg av fedrekvoten, mister dere disse ukene med mindre far er for syk til å ta seg av barnet."
Hentet herfra: https://www.nav.no/no/Person/Famili...perm),+mødrekvote+og+fellesperiode.347651.cms

Summen som står i brevet er summen før skatt trekkes :-)

Da er jeg innforstått med at mannen tar sine uker fra februar og ukke april ;)

Han er under NAV nå, og får arbeidsavklaringspenger, men har bynt med arbeidstrening, men vi vet ikke hva som skjer i hans situasjon enda, så må få mye klargjort på den fronten litt fortere enn jeg forventet nå, men men, det ordner seg :)

Skatter man det samme med NAV? Jeg har tabelltrekk. :)

Skatter det samme med NAV ja :) de får opplysninger fra Skatteetaten. Bra du fikk vedtaket ditt :-)

Da er jeg innforstått med at mannen tar sine uker fra februar og ukke april ;)

Han er under NAV nå, og får arbeidsavklaringspenger, men har bynt med arbeidstrening, men vi vet ikke hva som skjer i hans situasjon enda, så må få mye klargjort på den fronten litt fortere enn jeg forventet nå, men men, det ordner seg :)

Skatter man det samme med NAV? Jeg har tabelltrekk. :)

Min mann går også på aap, og klarte ikke å ta seg av yngste hele dager. Derfor fikk jeg ukene hans. Nå vet jo ikke jeg hvorfor din mann er på aap og hvilken helsetilstand han har, men det er kanskje verdt å se på det om helsa hans er der at det ikke går. Ser han er i gang med arbeidstrening, så da spørs det om han er "for frisk"..

Min mann går også på aap, og klarte ikke å ta seg av yngste hele dager. Derfor fikk jeg ukene hans. Nå vet jo ikke jeg hvorfor din mann er på aap og hvilken helsetilstand han har, men det er kanskje verdt å se på det om helsa hans er der at det ikke går. Ser han er i gang med arbeidstrening, så da spørs det om han er "for frisk"..

Tror nokk mannen min blir sett på som for frisk da, for han er på bedringens veg og jeg håper han får det til, han er så flink og prøver. Men jeg har sagt at det ville vert kjekt å ha han hjemme da ;) men jeg tror han har godt av å mestre en jobb, om så det ikke blir 100% stilling.

Men vi får se hva som skjer, kan hende han har fått jobb og NAV mener det blir litt dumt for han å gå ut i perm da, men de problema får en ta hvis de kommer :) og han har rett nå, så jeg blir sur hvis de endre på noe, for han har også godt av å gå hjemme med knøttet også :)

Tror nokk mannen min blir sett på som for frisk da, for han er på bedringens veg og jeg håper han får det til, han er så flink og prøver. Men jeg har sagt at det ville vert kjekt å ha han hjemme da ;) men jeg tror han har godt av å mestre en jobb, om så det ikke blir 100% stilling.

Men vi får se hva som skjer, kan hende han har fått jobb og NAV mener det blir litt dumt for han å gå ut i perm da, men de problema får en ta hvis de kommer :) og han har rett nå, så jeg blir sur hvis de endre på noe, for han har også godt av å gå hjemme med knøttet også :)
Hvis NAV mener det blir for dumt at han går ut i permisjon med ny jobb så bør må de jo evt. gi deg hans uker. De kan jo ikke "tvinge" han til å utsette sin permisjon. Spesielt ikke hvis dere trenger at noen er hjemme med babyen. Det er jo noe han har krav på å ta :)

Hvis NAV mener det blir for dumt at han går ut i permisjon med ny jobb så bør må de jo evt. gi deg hans uker. De kan jo ikke "tvinge" han til å utsette sin permisjon. Spesielt ikke hvis dere trenger at noen er hjemme med babyen. Det er jo noe han har krav på å ta :)

Vi regner med at de ikke gjør det og hvis de gjør det, så må de bare gi meg hans uker, ellers leverer jeg ungen hos NAV :-P hahaha neida, det er vel barnemishandling ;)

Vi regner med at de ikke gjør det og hvis de gjør det, så må de bare gi meg hans uker, ellers leverer jeg ungen hos NAV :-P hahaha neida, det er vel barnemishandling ;)
Haha ja gjør det. Jeg blir med som moralsk støtte :D

Back
Topp