Foreldrepermisjon og bhg.

Virra

Elsker forumet
http://www.barnehage.no/templates/Article.aspx?id=9838&epslanguage=NO

Ville du brukt bhg til ditt barn, selvom du hadde permisjon og mottok foreldrepenger for å ha mulighet til å være hjemme sammen med barnet?

Vi brukte de siste 3 ukene av permisjonen på tilvenning. Er veldig glad jeg hadde muligheten til det. Men drøyde i det lengste. Hun var 10 mnd og syns det var tidlig nok.

Hadde pappaen her tatt ut permisjonen senere som f.eks 1 dag i uka over tid, men allikevel levert i bhg den dagen og brukt tiden til andre ting?? Da tror jeg kanskje jeg hadde blitt litt muggen..

her brukte pappaen en del av dagene sine til tilvenning (han hadde en dag i uka) de 4 siste dagene var hun i bhg, men han hentet begge jentene tidlig. dette i samarbeid med barnehagen, fordi hun var ikke så trygg der i begynnelsen at de mente at fredagen pluss helg var litt lenge vekke fra henne, derfor var hu der heller fra 9-2 (sov fra kvart over 11-halv2 så frukt å så hjem)

jeg synes det er missbruk, men folk må gjøre som de vil i grunnen

neste år skal jeg ut i jobb 17 oktober men lillemann begynner i bhg i august men det er da to dager i uken bare så fult fra 1 oktober tenker vi, men det er pga vi må begynne i august eller vi må betale fra det hvertfall

haha utrolig bra, sorry men jeg er ikke for 10 ukers pappa perm, men der får myndighetene tilbake for at de tvinger fedre til noe de egentlig ikke har sååååå "lyst" til[8D]

og nei jeg hadde klikka om min man hadde gjordt det samme, noe han ikke gjorde
han kunne jo prøvd seg[8D]

Om man har mulighet til å bruke de siste ukene av permisjonen på barnehagetilvenning er det jo kjempeflott.

Men om man leverer barnet i barnehagen istedenfor å være hjemme med barnet i permisjonen slik permisjonen er ment til.... da er det noen skruer som mangler[8|] permisjon er ikke det samme som ferie.... det er verdifull tid som man skal bruke på barnet sitt...

Back
Topp