Foreldrepermisjon... Litt forvirret

Spritey

Flørter med forumet
Har sett på muligheten for at jeg går tilbake til jobb i juni, og jobber to dager i uken mens mannen tar to dager permisjon i noen måneder før han til slutt tar flere uker sammenhengende mot slutten av permisjonstiden. Hvordan trekkes disse to dagene fra i forhold til de 12 ukene til far? Hvordan regnes helger inn i dette "sølet"? Sitter her med regneark for å prøve å få kabalen til å gå opp, men klarer ikke finne ut hvordan man teller dagene. Noen som har gjort det samme selv? Vi jobber begge hverdager mandag-fredag, og arbeidsgiver er positivt innstilt. Med mulighet for ammefri og snill baby (krysse fingrene ;c) satser vi på at han kan være hjemme med småen tidlig.

tror ikke helgene skal telles, gjorde ikke det jeg i allefall :) spør på facebook sine sider nav foreldrepenger, hvis du har facebook. de svarer raskt:)

Snakket med NAV og det blir gjort som følgende: Far har 12 uker: 12 uker x 5 arbeidsdager = 60 dager Det vil si at dersom jeg jobber to dager i uken i 4 mndr og han har permisjon disse dagene, så må han MINST ta "60 dager minus 4mndr x 4 uker x 2 arbeidsdager" i sammenhengende permisjon i etterkant for å få brukt opp fedrekvoten. (Må finregnes, i og med at det er ikke bestandig vil bli 8 permisjonsdager per måned avhengig av helger/helligdager) Men takk for tipset om Facebook, skal sjekke det ut med neste hinder. (Selv om de svarte godt og lenge på telefon idag tidlig også).

Jeg trodde ikke helg regnes med, jeg har jo fått beskjed man ikke får penger for helg.. Men jeg vet ikke så jeg håper du finner svar på det du lurer på og alt ordner seg! :-D

lnie skrev:
Jeg trodde ikke helg regnes med, jeg har jo fått beskjed man ikke får penger for helg.. Men jeg vet ikke så jeg håper du finner svar på det du lurer på og alt ordner seg! :-D

Riktig at helg ikke skal regnes med, derfor det blir 12 farsuker x 5 ukedager for å få antall arbeidsdager far må ta fri. (Altså 60 arbeidsdager må han i hvertfall ha i vårt tilfelle siden vi jobber man-fre)

Hei, jeg lurte om noen av dere vet om pappa får pappapermisjon når jeg skal ta et fri år og være hjemme og jeg står som eneslig forsørger?

masse å tenke på og mye å sette seg inn i ja

Sarajenta skrev:
Hei, jeg lurte om noen av dere vet om pappa får pappapermisjon når jeg skal ta et fri år og være hjemme og jeg står som eneslig forsørger?

Dersom man er enslig forsørger har man vel 100% aleneomsorg for barnet, slik at da er vel ikke pappapermisjon aktuelt uansett?

Back
Topp