Foreldrepengersøknad sendt inn for 2 uker siden

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Sendte inn søknaden for to uker siden men har fortsatt ikke hørt noe. Er det vanlig ? Skulle ønske eg hadde fått bekreftelse på et vis iallfall..

Skjønner jeg. Her vi bor er behandligstiden fra 6 uker til 3 mnd !:/

Fraaa mobilen <3

Jeg sendte inn mine papirer i mnd skifte juni / juli og har enda ikke fått svar.. og jeg har hatt permisjon i snart 1 uke..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har heller ikke hørt noe ,er vel 2-3 uker siden jeg Sendte inn søknaden

Jeg sendte inn for 2 uker siden og fikk brev etter en uke om at søknad var mottatt og lengde på behandlingstid.

Sendte inn søknaden for to uker siden men har fortsatt ikke hørt noe. Er det vanlig ? Skulle ønske eg hadde fått bekreftelse på et vis iallfall..

Man skal få bekreftelse.. men kan ta flere uker.. jeg ville isåfall hørt med dem om dem har mottatt noe ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Sendte inn min for noen uker siden, og fikk svar om at jeg måtte regne med opptil 2 måneders behandlingstid.. trenger vel ikke ta fullt så lang tid, men tror vi må regne med noen uker ja :-/

De er vel pliktet å sende svar på at brev er motatt og at de skal behandle søknaden, så kan de bruke all verdens tid på å svare skikkelig på søknaden etter det :/

oi nå merker jeg at jeg blir stresset, burde kanskje søke nå jeg da;)
vi skal søke engangsstønad og det er snart bare 7 uker til termin ;/

Sendte inn papirer for 4 uker siden eller noe, har ikke hørt noe enda, ikke en bekreftelse på at søknaden er mottat engang:/

Får man Alltid bekreftelse ? Eller kan man "risikere" å plutselig få pengene på kontoen?:)

Får man Alltid bekreftelse ? Eller kan man "risikere" å plutselig få pengene på kontoen?:)

Det lurer jeg egentlig på også:)
Husker jeg fikk bekreftelse forrige gang. Men denne gangen får jeg utbetalt lønn fra jobben da, det gjorde jeg ikke sist gang. Vet ikke hvordam greia er med NAV as.Får heller ta en tlf i løpet av uke og høre.

Jeg søkte for rundt 4-5 uker siden å fikk svar om at søknaden var innvilget i går. Så det tok en god måned..

Har også sendt inn søknad for to mnd siden, var på nav i dag for å sjekke opp, og får til svar at arbeidsgiver ikke har sendt inn inntektopplysninger enda..uten de opplysningene blir ikke søknaden gjort noe med.. da var det avgårde til kommunen for å få fortgang i saken. Fikk med meg opplysningsskjema i hånda og leverte det til nav. Satser på brev i posten om ikke lenge ;)

Sendte søknad sist mandag, og fikk bekreftelse i dag :) max 1 mnd behandlingstid stod det og :) det passer fint!

Har også sendt inn søknad for to mnd siden, var på nav i dag for å sjekke opp, og får til svar at arbeidsgiver ikke har sendt inn inntektopplysninger enda..uten de opplysningene blir ikke søknaden gjort noe med.. da var det avgårde til kommunen for å få fortgang i saken. Fikk med meg opplysningsskjema i hånda og leverte det til nav. Satser på brev i posten om ikke lenge ;)

Samme hendte meg da jeg skulle i permisjon med storesøster. Arbeidsgiver hadde ikke giddet å sende inn inntektsopplysningene fordi jeg hadde vært sykemeldt. Denne gangen har jeg vært rimelig masete på arbeidsgiveren og lagt alt til rette for at han skal kunne sende inn papirene raskt. Men han er jo som en tre-åring, må ha ting inn med teskje opptil flere ganger!

Fikk du bekreftelse i posten? :) hvilke kommune hører du til? Jeg bor i Bergen og fortsatt ikke hørt noe..

ja, fikk skriftlig i posten :) men bor i en myyyyye mindre kommune enn deg, så da går det nok raskere! :)

Back
Topp