Foreldrepenger

S@ra

Elsker forumet
Jeg prøvde den kalkulatoren på nav. Men da får jeg at pappa`n får nesten 3000,-
mindre i mnd enn nå. Og jeg får 1500,- mindre i mnd.
Kommer vi virkelig til å tape 4500,-pr mnd når vi skal ha permisjon?? [&:]

Hva fikk dere i foreldrepenger? Var det stor forskjell på det dere fikk i vanlig lønn,
og på det dere fikk i foreldrepenger?

Ja, vi tapte også penger på å gå i permisjon.
Men dere taper jo ikke 4500 i mnd for dere har jo ikke permisjon samtidig [;)]

kommer ann på om det er nav eller jobben som betaler ut og om dere skal ha 100 eller 80 prosent?
du får jo det du har i lønn nå og 80 prosent av det om det er det du velger..

ORIGINAL: Embriks mam

kommer ann på om det er nav eller jobben som betaler ut og om dere skal ha 100 eller 80 prosent?
du får jo det du har i lønn nå og 80 prosent av det om det er det du velger..

Ifølge den kalkulatoren får vi ikke det samme som nå ved 100% dekning. Tror jeg bestiller
en time til samtale med nav.

ORIGINAL: Juliejr

Ja, vi tapte også penger på å gå i permisjon.
Men dere taper jo ikke 4500 i mnd for dere har jo ikke permisjon samtidig [;)]

Nei, sant det [;)]  Åååå så kjipt! Hvorfor heter det 100% dekning da? [8|]

Det kommer jo også an på hva dere tjener.. Om du eller mannen din tjener over 6G (ca 430 000) så vil dere kun få dekket fra nav opp til 6 G. I hovedsak er det hva man tjener de siste 4 ukene før permisjonen starter som er grunnlag for hva man får utbetalt, har man variabel inntekt kan nav gjennomsnittsberegne for en lengre periode. Har dere fast jobb er det mnds lønna som er grunnlaget ditt og du vil få 80% eller 100% av dette grunnlaget avhengig av hva du velger. Den foreldrepengekalkulatoren går jo ut i fra de siste 3 år, og dere kan derfor se bort fra det dere har fått beregnet på den..

Ettersom jeg har fastlønn og ikke timesbetalt eller lign. får jeg nøyaktig det samme i permisjon som når jeg er i jobb.

ORIGINAL: Pearl

Det kommer jo også an på hva dere tjener.. Om du eller mannen din tjener over 6G (ca 430 000) så vil dere kun få dekket fra nav opp til 6 G. I hovedsak er det hva man tjener de siste 4 ukene før permisjonen starter som er grunnlag for hva man får utbetalt, har man variabel inntekt kan nav gjennomsnittsberegne for en lengre periode. Har dere fast jobb er det mnds lønna som er grunnlaget ditt og du vil få 80% eller 100% av dette grunnlaget avhengig av hva du velger. Den foreldrepengekalkulatoren går jo ut i fra de siste 3 år, og dere kan derfor se bort fra det dere har fått beregnet på den..

Vi tjener ikke over 6G. Men vi har fastlønn da, så da får vi det samme som nå da. Takk for svar! [:)]

Back
Topp