Foreldrepenger

baby-22

Andre møte med forumet
Hei! Er det noen som har litt greie på foreldrepenger? Det jeg lurer på er hvordan foreldrepengene blir regnet ut dersom man er sykmeldt før man gå ut i permisjon.
Jeg er nå sykmeldt (uvisst hvor lenge), men før jeg ble sykmeldt hadde jeg en 60% stilling + at jeg jobbet ekstra. Jobbet vel i gjennomsnitt 90% de siste månedene før jeg ble sykmeldt.
Dersom jeg eventuelt skulle blitt sykmeldt frem til permisjon som er i midten av juni, regnes det da ut fra hvor mye jeg fikk mens jeg var sykmeldt? Eller før jeg ble sykmeldt? :)

Hei! Er det noen som har litt greie på foreldrepenger? Det jeg lurer på er hvordan foreldrepengene blir regnet ut dersom man er sykmeldt før man gå ut i permisjon.
Jeg er nå sykmeldt (uvisst hvor lenge), men før jeg ble sykmeldt hadde jeg en 60% stilling + at jeg jobbet ekstra. Jobbet vel i gjennomsnitt 90% de siste månedene før jeg ble sykmeldt.
Dersom jeg eventuelt skulle blitt sykmeldt frem til permisjon som er i midten av juni, regnes det da ut fra hvor mye jeg fikk mens jeg var sykmeldt? Eller før jeg ble sykmeldt? :)

Mener på at de regner inntekten fra før du ble sykemeldt hvis man går rett fra sykemelding til foreldrepermisjon. Var ihvertfall det som ble gjort på meg sist graviditet, men det er over 6 år siden da. men da var det slik at lønnsøkningen som kom mens jeg var sykemeldt fikk jeg ikke pga dette. Mener på reglene enda er de samme her.

Jeg lurte på det samme sist uke, og leste meg fram til at foreldrepengegrunnlaget ditt skal være basert på inntekten du hadde de 3 siste månedene før permisjon, som om du hadde jobbet normalt. Dvs. at sykemeldingen din ikke skal påvirke foreldrepengene. Dette står inne på NAV et sted, husker ikke helt hvor, men sjekk der inne :) Jeg skriver bare utfra hva jeg leste.

Har selv vært mye sykemeldt siden januar/februar.

Back
Topp