Foreldrepenger

Hellepelle

Blir kjent med forumet
Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men skal til å søke om foreldrepenger nå og i den forbindelse har det dukket opp noen spørsmål som kanskje noen kloke hoder her inne kan svare på?:rolleyes:
Jeg jobber for tiden 100% vikariat og har dette vikariatet ut året. Går i utgangspunktet ut i permisjon i slutten av november men ble sykmeldt 100% for 3 uker siden relatert til bekkenløsning. Jeg byttet jobb i desember i fjor og fikk derfor utbetalt alle feriepenger opptjent fra den andre arbeidsplassen da jeg sluttet. Dette vil altså si at jeg kun fikk en bitteliten lønn i juni i år som da var feriepenger fra ny jobb. Nå har jeg lest at utgangspunkt for foreldrepenger regnes fra de tre siste månedene en jobber før permisjon (jeg har fastlønn), men siden jeg nå ble sykmeldt, regner de da gjennomsnitt for de siste tre månedene jeg jobbet før sykmeldingen? For isåfall så trekker jo juni-lønna som nesten ikke ble noen ting veldig ned med utgangspunkt de siste tre månedene?
 
Sykepenger teller :)
 
Sykepenger gir opptjeningsrett til foreldrepenger så de vil se på de tre siste månedene før du gikk ut i perm, uansett om du går sykepenger eller vanlig lønn
 
Back
Topp