Foreldrepenger

Min arbeidsgiver har blingsa og skrevet at oppstartsdato for permisjon er siste arbeidsdag. Så da flisespikker jo nav på det til meg, og sender meg brev om at jeg må jeg få arbeidsgiver til å sende inn opplysninger på nytt :gen045

Herregud så tullete av nav - de kan jo bare ta en telefon til arbeidsgiver for å sjekke feilen i stedet.
Det er så latterlig til tider
 
Det er så latterlig til tider
Blir litt oppgitt, de skal liksom gjøre det vanskelig, haha. Jeg skjønner virkelig at de oppgir 12 ukers behandlingstid når de holder på med sånn byråkrati!

Men arbeidsgiver ga beskjed til nav med en gang ihvertfall, så det ordner seg vel! :)
 
Fikk svar på foreldrepengene og.. Det tok 3 uker av 6. Fikk tillegg svar på svangerskapspenge søknaden min tok de 5 av 6 uker. Snart penger på konto igjen. digg fredag

For
 
«Du kan få foreldrepenger hvis du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før foreldrepengeperioden begynner».

Sikkert dumt spørsmål, men: har det noe å si dersom man har byttet arbeidsgiver (kommune)?
 
«Du kan få foreldrepenger hvis du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før foreldrepengeperioden begynner».

Sikkert dumt spørsmål, men: har det noe å si dersom man har byttet arbeidsgiver (kommune)?

Nei, det er samlet hos alle arbeidsgivere som teller for om du har krav på foreldrepenger eller ikke. :)
 
Fått innvilget nå jeg også, en uke før permisjonen begynner til og med! Men får uansett lønn av arbeidsgiver da. :)
 
Jeg var litt «tregt» ute med å søke, og trodde jeg ikke skulle få svar før rett før termin (12 uker behandlingstid). Men det gikk 5 uker, så var søknaden ferdig behandlet [emoji4]
 
Har enda ikke fått innvilget, og permisjon begynner på torsdag [emoji28] Heldigvis får jeg betalt av arbeidsgiver!
 
Arbeidsgiver har vært så treig med å sende inn papirene, er faktisk ikke sikker på om de er sendt inn ennå. Heldigvis er det arbeidsgiver som betaler meg, ellers hadde jeg vært superstressa, med 2,5 uke til permisjonstart.
 
Har fått innvilget foreldrepenger! :) Gikk veldig kjapt etter at inntektsskjema fra arbeidsgiver kom inn.
 
Back
Topp