Foreldrepenger

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Har dere søkt og fått ingvilget det?
Satt og sendte inn søknaden men på inntektssystemet har vi ikke skrevet når perm er avtalt. Trodde dette var noe som gikk av seg selv i og med at det er nav som regner ut når vi har permisjon..
Vil man få avslag på søknaden når dette ikke er oppført... Stod jo ikke noe om at dette måtte være avklart under veiledningen på intektskjemaet tror jeg..
 
Jeg har søkt og fått innvilget. Tok vel ca 1 uke fra jeg søkte til jeg fikk godkjenning på søknaden.
Men jeg skrev når permen min var avtalt da.... jeg har desverre ikke peiling men ta en tlf til nav i morgen å hør med de[emoji4]
 
Jeg har ikke fått innvilget enda, men det er fordi jobben min har vært treige med å sende inn inntektsopplysninger.

Jeg fylte ut en permisjonssøknad på jobb, der skrev jeg inn dato for start permisjon (tre uker før termin) og så krysset av for at jeg tar hele fellesperioden. Arbeidsgiveren min tar utgangspunkt i det skjemaet jeg fylte ut når de fyller ut inntektsopplysninger-skjemaet og sender det inn.

Akkurat når permisjonen blir kan jo endre seg - man kan jo føde før tiden. Også kan man jo endre underveis om mannen skal ha noe av fellesperioden osv. Så på skjemaet fyller man bare ut det som er planen foreløpig :)
 
Har dere søkt og fått ingvilget det?
Satt og sendte inn søknaden men på inntektssystemet har vi ikke skrevet når perm er avtalt. Trodde dette var noe som gikk av seg selv i og med at det er nav som regner ut når vi har permisjon..
Vil man få avslag på søknaden når dette ikke er oppført... Stod jo ikke noe om at dette måtte være avklart under veiledningen på intektskjemaet tror jeg..
Har du sendt inn egen søknad om foreldrepermisjon til jobb også? Da gikk det automatisk her - arveidsarbei sendte inn inntektsopplysningsskjema for meg :)
 
Har du sendt inn egen søknad om foreldrepermisjon til jobb også? Da gikk det automatisk her - arveidsarbei sendte inn inntektsopplysningsskjema for meg :)

Nei vi er en bedrift på ca 5 ansatte så vi har vel bare muntlige avtaler omtrent. Ikke noe formelt som blir registrert slik som i større bedrifter. Virker som det er litt vanlig praksis bare ta muntlig på slike småbedrifter har jeg følelsen av. Flere jeg har snakket med har aldri søkt om perm til jobben. Skulle nok hvert skrevet ned på noe ark men vi er ikke så nøye med. Så jeg fikk meg med meg inntektsopplysningenskjemaet av sjefen. Vi fant ut det var lettest og kjappest prosses.
 
Har ikke fått søkt ennå, så begynner å bli litt stressa [emoji53] Det stoppet opp på punktet om hvem som sender inn innteksopplysningsskjema. Jeg aner ikke hvem som gjør det! Holder det å skrive arb.giver, eller må jeg ha et navn? Spurte lederen min, han var usikker og skulle høre med lønnskontoret. Men han er ny, og vet egentlig ikke hvem han skal spørre..
 
Har ikke fått søkt ennå, så begynner å bli litt stressa [emoji53] Det stoppet opp på punktet om hvem som sender inn innteksopplysningsskjema. Jeg aner ikke hvem som gjør det! Holder det å skrive arb.giver, eller må jeg ha et navn? Spurte lederen min, han var usikker og skulle høre med lønnskontoret. Men han er ny, og vet egentlig ikke hvem han skal spørre..

Jeg skrev bare navnet på bedriften jeg jobbet for, var ikke noen problem, fikk det innvilget noen dager etter arb giver hadde sendt det de skulle:)
 
Har ikke fått søkt ennå, så begynner å bli litt stressa [emoji53] Det stoppet opp på punktet om hvem som sender inn innteksopplysningsskjema. Jeg aner ikke hvem som gjør det! Holder det å skrive arb.giver, eller må jeg ha et navn? Spurte lederen min, han var usikker og skulle høre med lønnskontoret. Men han er ny, og vet egentlig ikke hvem han skal spørre..
Jeg skrev bare arbeidsgiver :) Den ble godkjent ila få dager.
 
Har ikke fått søkt ennå, så begynner å bli litt stressa [emoji53] Det stoppet opp på punktet om hvem som sender inn innteksopplysningsskjema. Jeg aner ikke hvem som gjør det! Holder det å skrive arb.giver, eller må jeg ha et navn? Spurte lederen min, han var usikker og skulle høre med lønnskontoret. Men han er ny, og vet egentlig ikke hvem han skal spørre..

Jeg tok en råsjans og førte opp at arbeidsgiver ville ettersende inntektsopplysninger, siden jeg søkte i ferien min og ikke hadde mulighet til å spørre noen på jobb. Jobber i en ganske stor kommune, så regnet med det var vanlig at de sendte inn opplysninger. Og tenkte at hvis det av en eller grunn i kommunen var vanlig prosedyre at jeg måtte sende inn inntektsopplysningene selv, så var ikke det noe stress at jeg fikk det av jobb og ettersendte det til Nav. Jeg fikk en frist på 14 dager til at opplysningene måtte være inne til Nav, men fikk forlenget denne ved å sende en melding til Nav (pga ferieavvikling var ikke hun i Hr-avdelinga tilbake fra ferie før dette).
 
Jeg tok en råsjans og førte opp at arbeidsgiver ville ettersende inntektsopplysninger, siden jeg søkte i ferien min og ikke hadde mulighet til å spørre noen på jobb. Jobber i en ganske stor kommune, så regnet med det var vanlig at de sendte inn opplysninger. Og tenkte at hvis det av en eller grunn i kommunen var vanlig prosedyre at jeg måtte sende inn inntektsopplysningene selv, så var ikke det noe stress at jeg fikk det av jobb og ettersendte det til Nav. Jeg fikk en frist på 14 dager til at opplysningene måtte være inne til Nav, men fikk forlenget denne ved å sende en melding til Nav (pga ferieavvikling var ikke hun i Hr-avdelinga tilbake fra ferie før dette).
Ca det samme som meg! Bortsett fra at jeg spurte før ferien om arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger, og det ante ikke sjefen som var ny :p Men han han fant ut av det og ringte meg i ferien og sa at kommunen sender inntektsopplysninger. Så da søkte jeg på nav, men siden lønnskontoret i kommunen hadde ferie i hele juli ba jeg også om utsettelse :) Regner med det ordner seg :)
 
Jeg har søkt og fått innvilget! Tok 1 uke og 2 dager! Arbeidsplassen sendte inn inntektsopplysningene og skrev inn hvordan permisjonsfordelingen vår var!
 
Har søkt og fått innvilget :) Sendte «varsel til arbeidsgiver om avvikling av permisjon» til lønningskontoret, så sendte de inntektsopplysninger til Nav. La også ved et eget ark hvor arbeidsgiver bekreftet når jeg skulle ha ferie i permisjonen til søknaden til Nav, og dermed utsette foreldrepengeperioden tilsvarende.
Også terminbekreftelse fra jordmor.
Tok drøye 5 uker før søknaden ble innvilget, men det var fordi lønningskontoret var så trege (og hadde glemt å føre opp hvilken dag jeg skulle starte permisjonen) :wtf: Tok vel bare noen få dager etter at de hadde sendt det inn og korrigert opplysningene.
 
Jeg søkte for snart 4 uker siden. Fikk jobben til å fylle ut inntektsskjema og la det ved selv. Håper jeg får svar snart..
 
Søkte i går, oppdaga rett etter innlevering at eg har skrevet feil termin [emoji85][emoji28] sååå får vell avslag,så må eg søke igjen
 
Søkte i går, oppdaga rett etter innlevering at eg har skrevet feil termin [emoji85][emoji28] sååå får vell avslag,så må eg søke igjen

Du kan gå inn på min side og melde inn endring! Tror det skal gå bra[emoji5]
 
Søkte i går, oppdaga rett etter innlevering at eg har skrevet feil termin [emoji85][emoji28] sååå får vell avslag,så må eg søke igjen

Gå på «mine saker»

IMG_0149.jpg

Så trykker du på «foreldre og svangerskapspenger»! Står sikkert at søknad er mottatt?? Da får du opp dette bildet (om du gjør det på mobil, men står det samme via nettleser)

IMG_0150.jpg

Så kan du «melde fra om endringer»
 
Typisk ringte nav i dag og joda må inn med nytt skjema. Kan de ikke bare lage bedre veiledning... I små bedrifter er det ofte vi ansatte som får beskjed fikse. Blir sprø!
 
Dere som har fått innvilget foreldrepenger fort, bor dere i Oslo? Holder på å søke i Oslo nå nemlig. Har hatt svangerskapspenger i graviditeten og det tok 12 uker å få det innvilget. Håper foreldrepenger går litt fortere :)
 
Dere som har fått innvilget foreldrepenger fort, bor dere i Oslo? Holder på å søke i Oslo nå nemlig. Har hatt svangerskapspenger i graviditeten og det tok 12 uker å få det innvilget. Håper foreldrepenger går litt fortere :)

Hedmark, og her gikk det fort!
 
Back
Topp