Foreldrepenger

Harepus

Glad i forumet
Jeg skal ha gradert uttak av foreldrepenger og tenkte å begynne å jobbe 10% i midten av november, uten at sambo skal ta permisjon ennå. Jeg er så heldig at jeg kan jobbe hjemmefra, og når jeg vil, ved siden av permisjon. Noen som vet om dette må bekreftes av arbeidsgiver ifbm søknad om foreldrepenger? Og om dette påvirker fristen for når sambo må søke om sin permisjon?

Mener at du søker om vanlig foreldrepenger først. Deretter søker du om gradert uttak. Det må ligge ved avtale mellom deg og arbeidsgiver på arbeidsforholdet.
Usikker på om d påvirker din samboers frist annet at han må søke før du er ferdig med din permisjon.

Tror det enkleste er å søke om permisjon først og så endre til gradering etter fødsel, og da må du legge frem avtale med arbeidsgiver.
Husker ikke hvordan det er ift pappa-permen

Jeg skal også ha gradert uttak og begynne å jobbe delvis hjemmefra og litt kontor. Har søkt normalt nå, så skal jeg søke om endring etter fødsel. Regner med at det bare kan legges til i den andre enden og forskyve pappapermisjonen til slutt, men har ikke gjort dette før, så det vil tiden vise.

Back
Topp