Foreldrepenger

eemmaa

Flørter med forumet
Hei! Begynte bare å lure litt på dette med foreldrepenger. Jeg har vært ansatt på sykehuset frem til slutten av august. Så har jeg vært uten jobb frem til 1.november. Om utregningen min er riktig så har jeg termin i midten av juni. Det vil da si at jeg kommer til å ha vært i jobb i 7,5 mnd av de siste 10 mnd før jeg skal ut i permisjon. MEN hva om jeg blir sykmeldt før jeg må ut i permisjon, får jeg fortsatt rett til foreldrepenger?

Sykmelding gir rett til foreldrepenger ja. Jeg gikk rett fra et års sykmelding, til permisjon i mitt forrige svangerskap.

Sykmelding gir rett til foreldrepenger ja. Jeg gikk rett fra et års sykmelding, til permisjon i mitt forrige svangerskap.
Bare lurer: Etter 1 år sykemeldt går man jo over på arbeidsavklaringspenger, ble permisjonen regnet ut i fra AAP "lønnen" din da? :)

Bare lurer: Etter 1 år sykemeldt går man jo over på arbeidsavklaringspenger, ble permisjonen regnet ut i fra AAP "lønnen" din da? :)
Nei, jeg gikk ut makstiden på sykmelding, tok fem uker ferie, og gikk rett ut i permisjon. Ble aldri snakk om AAP, all den tid jeg skulle ha permisjon. Gikk tilbake i jobb etter permisjon.

Foreldrepenger blir uansett regnet ut fra den mest gunstige lønnen din de siste ti månedene, så den hadde blitt regnet ut fra lønna mi om jeg hadde måttet over på AAP.

Nei, jeg gikk ut makstiden på sykmelding, tok fem uker ferie, og gikk rett ut i permisjon. Ble aldri snakk om AAP, all den tid jeg skulle ha permisjon. Gikk tilbake i jobb etter permisjon.

Foreldrepenger blir uansett regnet ut fra den mest gunstige lønnen din de siste ti månedene, så den hadde blitt regnet ut fra lønna mi om jeg hadde måttet over på AAP.
Ja ok, takk for svar [emoji4]

Jeg er i 100% stilling frem til midten av februar, og går deretter (ufrivillig) ned til 60% stilling frem til termin.. dersom jeg skulle bli 40% sykemeldt mens jeg enda jobber 100 og videre utover perioden jeg blir redusert til 60%, vil jeg da få sykepenger for de 40% jeg ikke jobber (at jeg får "lønn" lik da jeg jobbet 100%?)... noen som vet?? Blir svangerskapet likt som sist så klarer jeg neppe jobbe 100% de siste månedene[emoji85]

Back
Topp