Foreldrepenger

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Har alle fått det innvilget nå?

Jeg søkte 11 oktober, fikk brev 14 oktober om 8 ukers behandlings tid. Jeg skal egentlig ut i permisjon fra 12 desember. Å enda ikke hørt noe. På nav sine sider står den under behandling. Ikke fått beskjed om at noe mangler el.

Tok 3 uker her, men jeg har sendt klage pga at de har beregnet ut fra lønnen jeg hadde før lønnsøkning 1.oktober

Jeg skal også ut i permisjon den 12, og har ikke hørt noe enda. Men jeg vet at dem brukte en del tid på å hente inntektsopplysninger og at fristen dem har satt for seg selv er 6 desember.
Så snart da :-)

Jeg søkte 11 oktober, fikk brev 14 oktober om 8 ukers behandlings tid. Jeg skal egentlig ut i permisjon fra 12 desember. Å enda ikke hørt noe. På nav sine sider står den under behandling. Ikke fått beskjed om at noe mangler el.

Da hadde jeg tatt en tlf til nav og hørt hvordan det ligger an med søknaden din. Da jeg ventet på at sykemeldingen min skulle godkjennes måtte jeg selv ta kontakt for å få vite at de manglet dokumenter for å få sykemeldingen godkjent. Så ta en tlf bare for å høre :-)

Arb.giver sendte inn søknad 10.10, 13 uker behandlingstid, fikk svar 25.11 tror jeg det var :)

Jeg søkte 10.oktober. Har ikke hørt noen ting. Gikk ut i permisjon 22.nov...

Jeg søkte 5.oktober. Gikk ut i perm 11.november. Fortsatt ikke fått svar. Står at fe har 10 ukers behandlingstid her, så regner vel egentlig med se benytter seg av de ti ukene. Får sikkert ikke svar før.

Ja, vi har fått det innvilget. Er bare å ringe å purre på dem. Jeg ringte dem flere ganger...

Jeg venter fortsatt. Søkte i god tid, men ser at de har endret behandlingstida på foreldrepenger etter at jeg søkte, så det betyr vel at de har mye å gjøre da.. jeg skal ringe nav i morgen, for da går jeg ut i permisjon.
Jeg vet at arbeidsplassen min var kjempetreig med å sende inn sin del, men det er jo ikke min feil!

Jeg venter fortsatt.. Sendte inn 3. Oktober. Permisjonen begynte 11. November. Men jeg får hoveddelen av lønn fra arbeidsgiver, så jeg får etterbetaling fra nav på det lille jeg skal fra etterhvert sikkert..

Fikk beskjed om at det var blitt 13 ukers behandlings tid nå? Enda jeg fikk brev om 8 uker da jeg sendte inn. Så nå blir jeg vist sittende uten penger i 6 uker :o hærlig!

Jeg får ikke forskuttert pengene fra arbeidsgiver (var faktisk arbeidsledig fra 1 måned før jeg gikk ut i permisjon), så jeg må også vente på pengene. Veldig irriterende å gå så lenge uten påfyll på konto akkurat nå før jul!

"Du får bare følge med på behandlingstida, og hvis du ikke får pengene før 1/1 og husleia skal betales får du bare spørre utleier om utsettelse"
det til tross for at jeg søkte samme uke som man tidligst får søke. Da var behandlingstida sånn at det akkurat skulle rekke å bli behandlet før permisjon. Men nå er det 4 uker lenger behandlingstid. Utrolig kjedelig å gå jula i møte på nødbluss, når vi har trang økonomi i utgangspunktet......

Jeg må ringe NAV og høre imorgen.... har ikke hørt noenting, og vi har ikke råd til at mine penger ikke kommer....

Tok bare 1 uke før jeg fikk svar. Arbeidsgiver betaler, så betaler nav til dem. Skulle egentlig være 6 ukers behandlingstid her. Søkte ca 8 uker før permisjonen skulle starte.

Jeg ringte nav i dag. Fekk bekrefta at dem hadde alt, og dem skulle se på det i løpet av 2 dager. Så får straks svar med første utbet 12 des.(som er permisjonsdatoen min)

Back
Topp