Foreldrepenger

Bkno8237452

Første møte med forumet
Hei er det noen her inne som kan svare meg på hva som skal gjelde som inntektsgrunnlag, hvor man evt har meget variabel inntekt?
Jeg blir trekt i lønn når jeg har ferie feks,dette taler jo evt i disfavør for min del ved når foreldrepenge grunnlaget skal beregnes, skal evt arbeidsgiver/regnskapskontor bruke lønns og trekkoppgave for å få et mere riktig bilde av min lønn?
Og er det evt post 111-A i lønns og trekkoppgave som skal legges til grunn? Jeg er desperat etter et skikkelig svar , får nå er jeg lei av å krangle med arbeidsgiver og Nav.

De tar utgangspunkt i 6 månedene du har mest betalt ut av de 10 siste månedene før termin. Man må jo jobbe minst 6 av 10 måneder for å få penger og så må man minst ha tjent en halv G, som er rundt 40k.

Så der har ingenting å si om du ikke har lik inntekt hver måned.

Jeg måtte sende inn kopi av siste 10 lønnsslippene.

Hei er det noen her inne som kan svare meg på hva som skal gjelde som inntektsgrunnlag, hvor man evt har meget variabel inntekt?
Jeg blir trekt i lønn når jeg har ferie feks,dette taler jo evt i disfavør for min del ved når foreldrepenge grunnlaget skal beregnes, skal evt arbeidsgiver/regnskapskontor bruke lønns og trekkoppgave for å få et mere riktig bilde av min lønn?
Og er det evt post 111-A i lønns og trekkoppgave som skal legges til grunn? Jeg er desperat etter et skikkelig svar , får nå er jeg lei av å krangle med arbeidsgiver og Nav.
Hva mener du med variabel lønn? Hva slags avtale har du?

Arbeidsgiver skal sende inn inntektsskjema til NAV. Som grunnlag er lønn inkl ub-tillegg (men ikke overtid). Det skal beregnes et grunnlag ut fra det som gir et mest representativt bilde av virkeligheten. Ofte kan det være de siste tre månedene eller kanskje lengre tid.

Alle blir trukket i ferie altså. De som går på fastland blir bare trukket hele beløpet i juni istedenfor hver feriedag gjennom året. Dette skal selvfølgelig hensyntas ved beregningen fra arbeidsgiver, slik at de opplyser om lønnen du ville hatt dersom du ikke hadde hatt ferie.

Jeg har en 100% stilling men siden jeg blir trekt i timer når jeg tar ut ferie , feks tre uker på sommeren , en uke på høsten og påska feks, så når arbeidsgiver gjør beregning i disse periodene så kommer jeg dårlig ut. Veldig dårlig ut, skal det dokumenteres at jeg har hatt ferie og hvem sin jobb er det egentlig og dokumentere dette? Meg eller regnskapskontoret til jobben?

Jeg har en 100% stilling men siden jeg blir trekt i timer når jeg tar ut ferie , feks tre uker på sommeren , en uke på høsten og påska feks, så når arbeidsgiver gjør beregning i disse periodene så kommer jeg dårlig ut. Veldig dårlig ut, skal det dokumenteres at jeg har hatt ferie og hvem sin jobb er det egentlig og dokumentere dette? Meg eller regnskapskontoret til jobben?
Men det er jo helt feil av arbeidsgiver. Han skal jo sende inn grunnlaget som er representativt for din lønn når ikke du har ferie.

Back
Topp