Foreldrepenger..?

Her har vi regna opp og ned. Vi jobber i skolen begge to og vi er kommet fram til at vi burde velge 100% men spare 20% hver måned og ta ut ulønnet permisjon. Fra jeg skal tilbake i jobb i slutten Av november til begynnelsen av februar. Deretter tar mannen sin permisjon over 20 uker mens jeg jobber 50% og mottar kontantstøtte fram til sommeren. Her har vi ikke sjans på barnehageplass før august :/ heldigvis jobber vi begge i skolen og får det derfor tim å gå opp slik takket være lang sommerferie osv :)
Det blir nok løsningen for oss også, tar 100% dekningsgrad, sparer 20 % og tar ulønna etterpå, da har vi spart penger til 14 uker ulønna vs de 10 jeg ville fått ekstra ved 80%. Jeg får også overført 5 uker ferie fra 2016 til 2017, så har 10 uker å bruke, og mannen har 5, men vil jo gjerne ha litt ferie sammen. Så får se ann hvor lenge vi må ta ulønnet. Er ikke lett, vi må komme oss til august for å få barnehage, men har ikke råd til ulønnet for lenge heller..

Det blir nok løsningen for oss også, tar 100% dekningsgrad, sparer 20 % og tar ulønna etterpå, da har vi spart penger til 14 uker ulønna vs de 10 jeg ville fått ekstra ved 80%. Jeg får også overført 5 uker ferie fra 2016 til 2017, så har 10 uker å bruke, og mannen har 5, men vil jo gjerne ha litt ferie sammen. Så får se ann hvor lenge vi må ta ulønnet. Er ikke lett, vi må komme oss til august for å få barnehage, men har ikke råd til ulønnet for lenge heller..

Her blir regnestykket helt likt for min del 80% vs 100% men så er det mannen sin lønn da, han får jo 10 uker uansett om det er 80 eller 100 og da taper vi jo 20% av hans lønn pluss evt feriepengegrunnlag om vi tar 80. vi er i tilegg veldig heldige med at jobben forskuddterer lønn hele veien, så tar "ferie" fra permisjonen i juli når feriepengene kommer og tjener derfor 5 uker der, og i februar får vi jo kontantstøtte som til min store glede har gått opp en del siden sist så da kan mannen ha 20 uker perm mens han jobber 50% og jeg jobbe 50% med kontantstøtte fram til sommeren og da har vi jo begge ferie i hele juli og deler av august. Tror endelig vi har bestemt oss :) bare å få med jobb og nav da :/

Men - bestiller dere egen legetime i uke 26 for å få papirene til NAV, folkens?

Men - bestiller dere egen legetime i uke 26 for å få papirene til NAV, folkens?

Jeg skal til jordmor i uke 24 og uke 28, så da skal jeg til legen i uke 26. Jeg har hyppige kontroller, og trenger derfor ikke bestille egen time :)

Men veit det er vanlig å ta det på kontrollen i uke 28, ettersom det ikke er nødvendig å sende inn papirene allerede i uke 26 :)

Jeg skal levere utkast til permisjonsplanen vår til rektor på mandag.
Den er jo ikke endelig, men sånn at han vet hva han skal utlyse av vikar for meg!
Men får ikke søkt til NAV da før etter uke 26.

Må man sende inn søknad til både arb.giver og NAV? Eller er det kun til arb.giver så ordner de det som skal til NAV? ☺

Må man sende inn søknad til både arb.giver og NAV? Eller er det kun til arb.giver så ordner de det som skal til NAV? ☺
Jeg måmførst søke arbeisgiver og når den søknaden er godkjent kan jeg søke NAV.

Spør personalavdelingen din :) Det går fortest ;)
Sendte de en mail tidlig i september, men har ikke fått noe svar.. og jeg har purret opp også. Litt spesiell situasjon også for min del; nedbemanning på jobb og jeg har fått sluttpakke, men er liksom ansatt der noen måneder til selv om jeg ikke må møte på jobb.. ☺

Sendte de en mail tidlig i september, men har ikke fått noe svar.. og jeg har purret opp også. Litt spesiell situasjon også for min del; nedbemanning på jobb og jeg har fått sluttpakke, men er liksom ansatt der noen måneder til selv om jeg ikke må møte på jobb.. ☺
Oj, ja, det høres vanskelig ut! Håper du finner ut av det :)

Back
Topp