Foreldrepenger

Snølilja

Forelsket i forumet
Jeg lurer på om noen av dere kan svare på noe jeg ble sittende å tenke på. Jeg gikk ut i permisjon denne mnd så har ikke motatt min første utbetaling, og fant ikke noe klart svar om dette.
Jeg har forstått sånn at man får utbetalt for mandag til fredag (altså ikke helg). Jeg ser at utbetalingsdatoene kan variere fryktelig (20-30. I hver mnd) selv om det står at man som hovedregel skal ha dem innen siste virkedag i mnd. La oss si at jeg får foreldrepengene den 21. Denne mnd. Vil jeg da få foreldrepenger for 21-29 mai også medberegmet i denne utbetalingen eller kommer dette på neste? (Altså for juni) Jeg gikk ut i permisjon 10 mai. Så får kun penger fra denne datoen vet jeg. Sikkert litt rotete forklart men håper noen skjønner :-)

Når du får utbetaling gjelder den for hele måneden. Dvs at neste mnd når du er i permisjon hele måneden vil du få for 1-30 juni uansett om utbetalingen kommer 20. eller 30. :-)

Og utbetalingen kan ikke variere fra mnd til mnd. Hvis du først får den 20, så vil det bli fast dato for deg :)

Når du får utbetaling gjelder den for hele måneden. Dvs at neste mnd når du er i permisjon hele måneden vil du få for 1-30 juni uansett om utbetalingen kommer 20. eller 30. :-)
Okei! :-) takk for svar :-) venter ennå i spenning, fikk bare litt småpanikk om jeg kun fikk fra permisjonstart og til den tidlige datoen hvis pengene skulle finne på å komme før den 29. :-)

Og utbetalingen kan ikke variere fra mnd til mnd. Hvis du først får den 20, så vil det bli fast dato for deg :)
Det visste jeg ikke! :-) det er jo veldig greit da mtp regninger og huslån og sånt, at man vet nøyaktig når pengene kommer inn. Jeg har bare tatt som utgangspunkt i slutten av mnd, (siste virkedag) men ser jo flere får de jevnt over mellom 20-30..

Den kan variere. Viss du får 20. En mnd, så kan det være 30. neste. Men det er jo mulig det er forskjeller rundtomkring i landet da. Her er det hvertfall slik :-)
Ja da er det nok forskjellig rundt om i landet. Jeg har alltid fått den 20. Teit da, uforutsigbart deluxe!

Den kan nok varirere ja. Det beste er å ta utgangspunkt i som det står på navs sider at de kommer innen siste virkedag :)

Den kan nok varirere ja. Det beste er å ta utgangspunkt i som det står på navs sider at de kommer innen siste virkedag :)
Ja man må nok det :) jeg har fått til samme dato både på sykepenger og foreldrepenger så jeg håper jeg fortsetter å være heldig på det :)

Back
Topp