Foreldrepenger

**MarteMor**

Mamma for første gang
Aprilbarna`15
Så på NAV sine sider at Telemark har 10 ukers behandlingstid på Foreldrepenger, så da har jeg innen slutten av januar å søke.
Er 26+2 i dag så kan få papiret fra legen som sier jeg er over uke 26 men så sitter jeg på nett å fyller ut søknaden og kommer til punkt Nr 2 som er inntekts info. Jeg har 20% stilling men jobber opp mot 80% fast. Så lønningen er litt varierende. Og vet at de 2 neste lønninger vil være god størrelse på i forhold til de siste 10. Så vil helst vente med å sende inn søknad til hvertfall en lønning til er kommet for å få et høyere gjennomsnitt.
Vil NAV se på utbetalinger eller går de utifra det man skriver på søknaden?
Går det fint Ann å få sjef og lege til å skrive sine ark nå og sende de inn slutten av neste uke? Eller burde dato skrive på det være i nærheten av når jeg sender? For en jungel av ark altså...

Arbeidsgiver skal sende inn innteksopplysninger på eget skjema, så regner med de tar utgangspunkt i det. Alt du har jobbet de siste månedene skal jo telle med vil jeg tro. Jeg hadde bare fått alle papirene og sendt det i slutten av neste uke. Hos meg sendte arbeidsgiver papirene selv, og nav mottok dem en ukes tid før jeg sendte resten;) Behandlingstiden starter fra NAV har mottatt søknaden.

Så på NAV sine sider at Telemark har 10 ukers behandlingstid på Foreldrepenger, så da har jeg innen slutten av januar å søke.
Er 26+2 i dag så kan få papiret fra legen som sier jeg er over uke 26 men så sitter jeg på nett å fyller ut søknaden og kommer til punkt Nr 2 som er inntekts info. Jeg har 20% stilling men jobber opp mot 80% fast. Så lønningen er litt varierende. Og vet at de 2 neste lønninger vil være god størrelse på i forhold til de siste 10. Så vil helst vente med å sende inn søknad til hvertfall en lønning til er kommet for å få et høyere gjennomsnitt.
Vil NAV se på utbetalinger eller går de utifra det man skriver på søknaden?
Går det fint Ann å få sjef og lege til å skrive sine ark nå og sende de inn slutten av neste uke? Eller burde dato skrive på det være i nærheten av når jeg sender? For en jungel av ark altså...
Leste et svar fra Nav en gang, om at inntektsopplysningene man selv fører opp, kun er for å vise at man har rett på foreldrepenger. Om lønnen er varierende, skulle man føre opp gjennomsnittet.

Det er inntektsopplysningene fra arbeidsgiver som blir brukt til selve beregningen. :-)

Back
Topp