Foreldrepenger

FruUndercover

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Noen som vet om jeg kan velge selv om jeg vil ha de siste 3mndr eller de siste 6mndr som grunnlag?

Jobben min sier de sender de siste 3mndr som grunnlag. Pga mye fravær/sykdom og lite jobbing i vår kom jeg veldig dårlig ut og kommer til å få det tøft i permisjon. Hadde jeg kunne brukt de siste 6mndr hadde jeg kommet mye bedre ut av det. Men kan jeg velge?

(Har prøvd google og lese på NAV, men blir ikke klok)

Tror nav velger det som gir deg mest

Men NAV vet jo ikke inntektene mine de siste 6mnd. Jobben sa at de sendte kun de siste 3mndr. Jeg spurte om jeg kunne bruke de siste 6 men da sa hun nei vi bruker de siste 3.

Hmm, nei skjønnet ikke dette. Kan hvertfall ikke forstå at de mener jeg skal ha 406kr dagen før skatt. Har jo aldri tjent så lite som det. Må nok ta en tur til NAV og få forklart litt og høre med de om hvilken opplysninger/tall de har fått. Står jeg jar rett til innsyn i alle papirer.

Hmm, nei skjønnet ikke dette. Kan hvertfall ikke forstå at de mener jeg skal ha 406kr dagen før skatt. Har jo aldri tjent så lite som det. Må nok ta en tur til NAV og få forklart litt og høre med de om hvilken opplysninger/tall de har fått. Står jeg jar rett til innsyn i alle papirer.

Sikkert greit å ta en prat med de ja, så du finner ut av det :) du kan spør om hvilke lønnings opplysninger de har fått? De kan vell gå inn å kreve inntekts opplysninger :)

Står jo forsåvidt i vedtaket om opplysningene de har fått. Greia er at jeg er fast annsatt i en 41% stilling og de pengene får jeg utbetalt fra jobb hele permisjon. Men jeg jobber jo like mye ekstra som den i den faste og skjønner ikke hvorfor jobb skal ha så mye refundert fra nav.
Men får gå innom nav og snakke med de :)

Her har min jobb sendt inn superlønn på meg:) Trodde jeg skulle få skikkelig lite, men er uansett ikke jobben som betaler så de vil jo at jeg skal ha best mulig utgpkt. Rart ikke jobben din tenker sånn...
Altså, de har ikke jukset, må få si det da :)

Back
Topp