Foreldrepenger

Fikk aldri noen bekreftelse på mottatt søknad så ringte og sjekket at den var registrert i systemet og at de hadde fått alt de trengte for å behandle den. Tok 10 uker :p

Jeg har fått bekreftelse på mottatt søknad, men med beskjed jeg sannsynligvis ikke ville få svar før 18. november... Så det blir noen måneder hvor vi må leve på sparekonto + lønna til samboer.:( enda sendte jeg søknad da jeg fikk bekreftelse fra jordmor, så synes det er tungt å skulle "straffes" for krøll fra arbeidsgiver og lang behandligstid hos NAV.

Jeg har fått bekreftelse på mottatt søknad, men med beskjed jeg sannsynligvis ikke ville få svar før 18. november... Så det blir noen måneder hvor vi må leve på sparekonto + lønna til samboer.:( enda sendte jeg søknad da jeg fikk bekreftelse fra jordmor, så synes det er tungt å skulle "straffes" for krøll fra arbeidsgiver og lang behandligstid hos NAV.
Off. Det var lenge. Synes det er utrolig dårlig system. Man skal liksom nyte denne tiden, synes det er uholdbart med så lang behandlingstid.

Off. Det var lenge. Synes det er utrolig dårlig system. Man skal liksom nyte denne tiden, synes det er uholdbart med så lang behandlingstid.

Ja, det var ikke en fin beskjed å få. Selv om ingen hadde gjort noen feil er behandlingstiden her så lang at jeg fortsatt ikke ville fått noe utbetalt før lenge etter babyen hadde kommet. For vår del går det greit, men jeg tenker mye på de som ikke er like heldige. Jeg kjenner folk som ville slite om lønna kom en uke forsinket, hva ville skjedd om den var to måneder forsinket? Jeg lurer virkelig på hvorden de løser de situasjonene...

Ja, det var ikke en fin beskjed å få. Selv om ingen hadde gjort noen feil er behandlingstiden her så lang at jeg fortsatt ikke ville fått noe utbetalt før lenge etter babyen hadde kommet. For vår del går det greit, men jeg tenker mye på de som ikke er like heldige. Jeg kjenner folk som ville slite om lønna kom en uke forsinket, hva ville skjedd om den var to måneder forsinket? Jeg lurer virkelig på hvorden de løser de situasjonene...
Det går helt fint her og uten svangerskapspengene. Men er jo greit å vite når de kommer:)
Ja, det lurer jeg og på. Er nok mange som er mer avhengig av lønn som kommer til rette tid i forhold til regninger. Men alt løser seg vell:)

I dag, altså dagen før termin, fikk jeg nytt brev om 8 ukers ny behandlingstid pga så stor pågang hos de! Må le:D

endelig gikk det i orden med svangerskaps penger og foreldrepengene og de er allerede på konto! =)
Ringte her om dagen for å sjekke hvorfor jeg ikke hørte noe, å regnskaps føreren på jobben min hadde krysset på sykepenger i steden for svangerskaps penger. så nav la ikke sammen 2 og 2 og forstod ikke at det bare var krysset feil. nav sa selv at det ikke lå noe inne ang sykepenger, kun foreldre penger og svangerskaps penger. så da stoppet alt opp pga et feil kryss! å de kunne bare ringt å spurt, men neida! så endelig fikk jeg pratet med noen som hadde med saken å gjøre, og de fikk satt i gang behandlingen. en måned etter jeg leverte søknaden! så i dag stod både svangerskaps penger og foreldre penger på konto for denne måneden =)
Rogaland fikk opp farta, måtte bare sjekke at de gjorde jobben sin, som de ikke gjorde :P
er ikke enkelt når man må gjøre jobben for dem!

Yes, fikk brev i dag at det var innvilget! Glad det dumme brevet endelig kom :)

Back
Topp