Foreldrepenger

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Flere som ikke har fått svar på om de har fått godkjent foreldrepenger?
Føler det hadde vært greit om det var i orden snart:)

Jeg fikk svar for et par uker siden. Søkte i begynnelsen av juli.

jeg fikk svar 1uke før termin.. og da var pengene på kontoen alt..

Har heller ikkje fått svar ennå.. Å eg leverte papirene i uke 27... Laaaaang behandlingstid i Rogaland! Satser på å få vita någe ganske så snart!!

Rogaland her og! Leverte det så tidlig som jeg kunne, men arbeidsgiver "glemte" å levere inn inntektsopplysninger. Deretter ble "saken" gjenopprettet 8 august ser jeg nå.. Purret jo på arbeidsgiver i juli og. Satser på det kommer noe svar snart:)

Fikk svar for noen dager siden. Leverte søknad nesten 7 uker før permisjonstart. Tok ca 10-11 uker før jeg fikk svar. Rogaland.

Jeg var litt sen inn med søknaden jeg da, og her sto det på det brevet jeg fikk om at søknaden var registrert at jeg skulle få svar innen 2 mnd. Er egentlig lite stressa for arbeidsgiver forskutterer lønna mi og tilbakekrever fra NAV... :-p

Selv er jeg overrasket over rask behandlingstid, tok under to uker fra jeg sendte inn papirene til søknaden var behandlet (Oslo).

Jeg har heller ikke fått svar. Bare bekreftelse på mottat søknad

Har heller ikke fått svar, sendte inn 19. Juni. Fikk brev om at søknaden var mottatt og at det var 2 mnd behandlingstid her i Nordland. Ringte etter 2 mnd, da var behandlingstiden gått opp til 3 mnd. Og det til tross for at jeg sendte med alt, også inntektsopplysning fra arb.giver. Men jeg stresser heller ikke med det siden arb.giver forskutterer lønna - heldigvis! Likevel skal jeg følge opp i neste uke dersom jeg ikke har fått svar.

Ringte til Nav, fikk beskjed om at om ikke pengene er utbetalt i løpet av/ i slutten av måneden, så skulle jeg ringe igjen. Synes det er rart at det er så lang behandlingstid. Er det ikke bare til å stemple godkjent liksom:)

Ringte til Nav, fikk beskjed om at om ikke pengene er utbetalt i løpet av/ i slutten av måneden, så skulle jeg ringe igjen. Synes det er rart at det er så lang behandlingstid. Er det ikke bare til å stemple godkjent liksom:)

Hos oss her i Oppland er det 10-12 ukers behandlingstid :-/

Det er tross alt svart/hvitt, enten har man krav på foreldrepenger eller engangsstønad. Behandlingstiden er for meg uforståelig siden vi må ut i permisjon tre uker før ul-termin, da er det enkelt å regne ut hvor lang permisjonen skal være, og hvor mye vi skal ha utbetalt. Men jeg så i går at det fra nå av er mulig å søke elektronisk så vi kan jo håpe at det går raskere. Barnefar skal i alle fall få teste det, for han får ikke forskuttert fra arbeidsgiver.. :)

jeg har ikke fått brev om at det er mottat engang jeg!! Rogaland her og. så håper jeg får svar snart. 9 dager til termin =)
hadde vært greit å vite at alt var i orden, før lillegutt kommer til verden =)

jeg sendte i midten av juli ca. trodde de sa det var 6 - 10 uker behandlingstid å at det er derfor man må levere før man er i uke 33. har også søkt om svangerskaps penger å der er behandlingstiden 8 uker pga mange saker å behandle fikk jeg brev om. :/

Hurra! Jeg fikk brev i dag om at det var i orden :) For et par uker siden fikk jeg brev om avslag fordi arb.giver ikke hadde sendt inn inntektsbekreftelse. Men nå har de tydeligvis gjort det :)

Fikk også brev i dag om at søknaden var ferdig behandlet :) Sendte 19. juni, de mottok 23. juni. Jeg fikk svar i dag som var sendt 9.! september. Lang postgang... Men nå er det endelig i orden :p

Back
Topp