Foreldrepenger

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Mulig jeg er skikkelig dum nå men hvor i he..... skal man sende disse papirene da?
Finner ikke noe adresse noe sted jeg!
Og må det sendes per post eller kan vi sende dem på mail?

skal vel stå en adresse? men tar ikke noe sjans når det gjelder nav å leverer dem personlig så jeg ser dem stempler papirene.. ;) Email er litt sjelden de bruker, som jeg har forstått det.. mulig det er noe nytt nå ;)

Det står på første siden... Jeg skal ned og levere dem personlig. Å sende med posten hadde jeg ikke tatt sjangs på itilfelle de kommer bort...

Ok, Jeg skal til legen på mandag så får nok bekreftelse på termindato av han da. Også kjører jeg faktisk forbi NAV på vei til jobb så kanskje jeg bare svipper innom med dem da...
Men er vel eeevig med venting der tipper jeg. Spørs om sjefen blir så glad hehe.

Ok, Jeg skal til legen på mandag så får nok bekreftelse på termindato av han da. Også kjører jeg faktisk forbi NAV på vei til jobb så kanskje jeg bare svipper innom med dem da...
Men er vel eeevig med venting der tipper jeg. Spørs om sjefen blir så glad hehe.
Der er jeg heldig, nav kontoret "mitt" er det ALDRI noen på :D godt tegn

Sent from my iPad using BV Forum

Papirene skal sendes til den adressen som står på det arket som heter "forside". Ikke sikkert det er i nærheten av der du bor, men det er dit den skal. Sender du feil risikerer du at den kommer i retur eller blir lagt til siden bare (erfaringer fra andre typer søknader)

Der er jeg heldig, nav kontoret "mitt" er det ALDRI noen på :D godt tegn

Var på min 4 svangerskapskontroll hos legen i går. Fikk da et ark med bekreftelse på at jeg er gravid, dette er man nødt for å ha med seg:) Kan vell søke fra uke27. Lurt å gjøre det tidlig slik at det ikke blir noen problemer.

Men... Jeg er sykmeldt, hvordan blir det da?

sykepenger blir godkjent som lønn. men papirene skal sendes 6-8uker før du er i uke 34 som er da man går ut i vanlig permisjon, for å være sikker på at du får foreldrepengene i tide :)

sykepenger blir godkjent som lønn. men papirene skal sendes 6-8uker før du er i uke 34 som er da man går ut i vanlig permisjon, for å være sikker på at du får foreldrepengene i tide :)

Hæ? 6-8 uker før en er i uke 34? Er jo i uke 37 det er vanlig å gå ut i permisjon. Du skrev vel feil? :p

Eg hadde åg levert de direkte på nav :) Var innom der i går i halv 2 tiden og ingen kø ;) fikk papirene stempla og hu sjekka at alt så greit ud ;)

Jeg var hos jordmor i dag og gikk min bekreftelse og hun sa at det kunne være lurt å vente med å sende inn til etter 1. juli pga endringen i henhold til fedrekvoten.. Da ble det mindre papirstyr..
Er det rett eller "går det av seg selv" gjennom nav?

Hæ? 6-8 uker før en er i uke 34? Er jo i uke 37 det er vanlig å gå ut i permisjon. Du skrev vel feil? :p
mente selvfølgelig uke 37 ;) tasta litt fort her :) Tror det kom av at jeg går ut i permisjon i kalenderuke 34 og da er jeg i uke 37 ;)

Eg hadde åg levert de direkte på nav :) Var innom der i går i halv 2 tiden og ingen kø ;) fikk papirene stempla og hu sjekka at alt så greit ud ;)
wow, ingen kø..? Hvor bor du?! :p Her er det alltid kø i lange evigheter.. Hvertfall de få gangene jeg må dit ;)

wow, ingen kø..? Hvor bor du?! :p Her er det alltid kø i lange evigheter.. Hvertfall de få gangene jeg må dit ;)

Hører til Sandnes NAV kontor

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg bor i Gjesdal kommune, og nav på Ålgård sa de sender papirene til sandnes for er de som går igjennom foreldre penger sakene her i området :P

men når man leverer til nav, får det stemplet, så vet de hvor de skal sende de videre ;)
jeg fikk beskjed om å prøve å fylle de ut selv, skrive ned spørsmål og komme tilbake så vi kan gå igjennom det og få hjelp om det er nødvendig. så skulle de sende det videre til sandnes =) har lest at behandlingstiden er 10 uker, så man burde ta det så tidlig som mulig :P

Back
Topp