Foreldrepenger?

her er jeg

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Hei. Jeg har 60 prosent stilling nå. Håper å øke opp til 100 prosent i august. Noen som vet hvordan Foreldrepengene blir beregnet da?

Hvis du har variabel inntekt (som du isåfall har hatt i mnd før termin) blir foreldrepenger regnet på gjennomsnitt. Da regner de gjennomsnitt av de 6 beste av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon. Lurt å søke så nært som mulig datoen du skal ut i permisjon for å få et mest mulig rett gjennomsnitt (eventuelt melde endringer om oppgang/nedgang i inntekt). :-)

Tror de regner gjennomsnittet av det du har jobbet ekstra utover dine 60% faste. Men får du hundre kan det hende de gir deg foreleldrepenger utifrå 100 %. Hør med nav du ;)

Anbefaler deg til å få din arbeidsgiver til å beregne gjennomsnittet ditt når han/hun skal skrive lønn og trekk vedlegget. Fordi det er ikke gitt at de på NAV gjør det :-( Hadde nemlig samme runde på dette i fjor, endte opp med at min arb.giver måtte sende inn nye trekkopplysninger på meg. Virkelig tungvint det systemet!

Anbefaler deg til å få din arbeidsgiver til å beregne gjennomsnittet ditt når han/hun skal skrive lønn og trekk vedlegget. Fordi det er ikke gitt at de på NAV gjør det :-( Hadde nemlig samme runde på dette i fjor, endte opp med at min arb.giver måtte sende inn nye trekkopplysninger på meg. Virkelig tungvint det systemet!
Sant det arbeidsgiver må sende inn en oversikt over det som er jobbet ekstra :)

Back
Topp