Foreldrepenger

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Har dere fått svar?

Ringte NAV i går, fikk beskjed om at den fortsatt ikke var ferdig behandlet. Den skulle være det til 3. mars + postgang. Bah!

Jeg ringte nav forrige uke, og de sa jeg ville få svar i begynnelsen av mars. De hadde motatt søknaden min 19. desember, trodde jeg hadde sendt før det jeg... 10 uker behandlingstid sa han.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg leverte min på navkontoret en mandag, og fikk brev tirsdagen etter i posten om at den var godkjent. Men kommer vel an på kontorene kanskje?

Ingen svar her ennå, men jeg var litt sen med å sende inn. Gjorde det i midten av januar.
Burde vel kanskje ringe NAV siden jeg har flyttet til annen kommune nå, og jeg tør ikke endre folkeregistert adresse i tilfellet behandlingstiden blir enda lenger da.

Jeg skal få svar 27.februar fikk jeg vite når jeg ringte. 2 mnd behandlingstid. Men jeg får betalt av jobben uansett da.

Jeg sendte min søknad i romjula og fikk svar i forrige uke. Feil beregningsgrunnlag riktignok så de hadde regna at jeg skulle ha for lite, så det har jeg allerede klagd på. Hadde ikke regna med de skulle klare å regne det riktig. Har to arbeidsforhold fra samme arbeidsgiver men har vært sykmeldt 40% i det ene arbeidsforholdet siden Desember så da ble det nok litt for vanskelig for dem;) Men bekymrer meg ikke for det, får min faste lønn fra arbeidsgiver uansett. Permisjonen startet i går:)

Ikke fått svar enda.. Ca fire uker siden jeg sendte inn, så foreløpig er det vel innafor :) Jeg får også betalt av jobben, så det spiller ingen rolle om de ikke får behandlet den før permisjonen skal starte.

Her får jeg ikke vedtak før etter fødsel. Jobber kommunalt da, kan jo ha noe å si, de forskutterer lønn uansett..

Jeg fikk for 2 uker siden, sendte inn i begynnelsen av januar. De hadde selvfølgelig regnet feil, de var kjappe med å fikse det, fikk vedtak for 1 uke siden, satser på 1. utbetaling i slutten av mnd :) (avsluttet arbeidsforholdet mitt når jeg gikk ut i permisjon, så får penger direkte fra NAV)

Jeg snakket med nav i går, og jeg skulle ha fått svar for halvannen uke siden (2 mnd behandlingstid). Ble nå satt som prioritert:) Jeg får betalt av arbeidsgiver, så sånn sett er det ikke noe stress - men jeg liker å ha ting i orden:)

I Oslo kommune St Hanshaugen sa de på tel at begandlingstiden er 12 uker men jeg fikk svar etter 5 uker. Bevilget og klart. Får lønn fra jobben men fint o ha alt i box

Hvordan ligger dere ann nå?

Jeg har fortsatt ikke fått svar, 14 uker har det gått nå.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk svar tre-fire dager før permisjonen startet. Så det tok temmelig nøyaktig 6 uker, NAV Fredrikstad..

Jeg har ikke fått svar fra nav jeg. Men får penger fra jobben så det har ikke noe å si sånn sett. Men jobben må jo få det refundert fra nav, så det er sikkert noe som må ordnes med etterhvert.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Fikk jo vedtak for en måned siden med feil beregningsgrunnlag som jeg klagde på. Tror NAV har ordna opp i dette nå for hadde fått etterbetalt noe foreldrepenger fra dem for Februar på Torsdag. Har ikke fått noe brev om det enda men kan faktisk se ut som de har retta opp egen feil rimelig kjapt. Imponert!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Fikk svar i posten at det var godkjent 8 dager etter jeg leverte den. Men de glemte å begynne utbetalingen da :P Men etter en telefon til Nav så fikk jeg det på ekspress utbetaling ;) Fikk også brev om at permisjonen min ble korta ned siden jeg fødte 8 dager for tidlig. Pluss en lørdag/søndag som gikk ned ble det 10 dagers mindre permisjon.. jaja..slapp vertfall overtid da

Fikk jo vedtak for en måned siden med feil beregningsgrunnlag som jeg klagde på. Tror NAV har ordna opp i dette nå for hadde fått etterbetalt noe foreldrepenger fra dem for Februar på Torsdag. Har ikke fått noe brev om det enda men kan faktisk se ut som de har retta opp egen feil rimelig kjapt. Imponert!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

De rettet opp feil raskt hos meg og, men da hadde de plusset sammen gammel og ny arbeidsgiver, så fikk altfor høyt grunnlag, så det var de kjappe med å ordne ;)

Fikk svar en uke før permisjonen startet. Sist gang fikk jeg svar en uke etter permisjonen startet.

Får ringe igjen på mandag. Irriterende at de ikke kan gi beskjed når de er forsinka.

Back
Topp