Foreldrepenger

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Er det noen som har peiling på om jeg må føre opp ferien jeg har tenkt å ta i permisjonen når jeg sender inn søknad nå, eller kan jeg vente med å ta det?

Jeg har ikke ført opp ferie i år, for jeg kan jo ta det når jeg vil iløpet av hele permisjonen, så tenkte ikke at det trengtes å føres opp! :)

Jeg fikk ført opp 4uker + 1 dag, men siden jeg skal ha 5 uker droppet jeg det i første omgang. Ble anbefalt og søke om 5ukers utsettelse av permisjon etter fødselen. Jeg får utbetalt alt gjennom arbeidsgiver, så de har også fått beskjed fra nav om at det må gjøres på denne måten.. Tungvindt når det uansett er de som skal styre utbetalingene, men er vel nav i ett nøtteskal.​

Du må ikke. Du må bare si ifra når du planlegger, og i goood tid da. ..

Bare husk på å føre opp 4 uker og eå1 dag,det er bare det som er lov bestemt:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg måtte føre det opp til arbeidsgiveren min (internt skjema), så da gjorde jeg det til NAV også i samme slengen.

Hvis du får utbetaling fra NAV, stopper NAV denne utbetalingene i de 4 ukene du tar ferie.... Da skal du leve på feriepenger .......

Du trenger ikke føre opp ferien på permisjonssøknaden, men du må søke om utsettelse av permisjonen i den perioden du tar ferie..hvis ferien er avtalt når du sender søknaden kan du sende inn begge skjemane samtidig :)

Back
Topp