Foreldrepenger

Irismor

Forelsket i forumet
Har jo sendt inn det skjemaet godt før tiden, men har ikke hørt noe fra nav enda.. Er det normalt? 1 april, i dag, går jeg ut i perm.. burde jeg ikke hørt noe?
Hvor lenge før hørte dere noe, eller måtte dere ta kontakt?

Tenker at det er super typisk at noe mangler, også gidder de ikke gi beskjed :p

Jeg fikk svar etter halvannen uke etter at papirene var innsendt at dette var iorden :-)

jeg fikk svar en uke før jeg gikk ut i permisjon.
Du får ringe og høre med de i morgen :)

Jeg fikk svar en uke før jeg gikk ut i permisjon.
Du får ringe dem i morgen :)

Jeg sendte inn papirene for litt over 7 uker siden, og har enda ikke hørt noe. Jeg "gikk ut i permisjon" på lørdagen som var. Ser det ann noen dager til. Har hørt at det godt kan ta 2 måneder før man får svar.

Må kanskje nevne at jeg gikk innom mitt lokale nav kontor og fikk hjelp til å fylle ut skjemaet, så jeg regner med at skjemaet er fylt ut riktig! Var vist ikke alt som man trengte å fylle ut ifg. ho dama jeg fikk veiledning av.

oy, og her har det gått 2 måneder uten noe svar...  emoticon
jeg tuller ikke når jeg sier de har noe imot meg.. klarer å gjøre noe gale hver gang det er noe, sykepenger, flytting og nå foreldrepenger..

5 uker her. Far har ennå ikke fått svar, sendte inn samtidig.

Bare et tips... Ring!!! Jeg sendte inn papirene for 7 uker siden. Ringte fredag og Fikk vite at de manglet noe dokumenter fra arbeidsgiver. NAV gir tydeligvis ikke beskjed om det er noe feil...:/ (spurte forresten om de kunne ringe om noe ikke var i orden...)

Juice skrev:
Jeg sendte inn papirene for litt over 7 uker siden, og har enda ikke hørt noe. Jeg "gikk ut i permisjon" på lørdagen som var. Ser det ann noen dager til. Har hørt at det godt kan ta 2 måneder før man får svar.

Må kanskje nevne at jeg gikk innom mitt lokale nav kontor og fikk hjelp til å fylle ut skjemaet, så jeg regner med at skjemaet er fylt ut riktig! Var vist ikke alt som man trengte å fylle ut ifg. ho dama jeg fikk veiledning av.

Det burde du ikke regne med! Det regnet jeg og med, men ringte Nav, og fikk vite at mitt lokale Nav kontor hadde sagt feil. Det finnes en side på Facebook som heter Nav Foreldrepenger som er UTROLIG kjekk. Som svarer på hvordan man skal fylle ut skjema, og alt man måtte lure på i sammenheng med Foreldrepenger.

Nav Foreldrepenger på facebook

alltid lurt å ringe nav og høre, da får du høre viss noe mangler evt. hvorfor det er forsinket.

Ja, ring de og hør om det er noe de mangler, siden du ikke har fått noe svar! Da går det som regel kjapt, så vet du... Det skal normalt sett ikke ta så lang tid.  Uansett burde du fått tilsendt et skriv om "behandlingstid" på søknad eller evt mangler....

Ja, ring de og hør om det er noe de mangler, siden du ikke har fått noe svar! Da går det som regel kjapt, så vet du... Det skal normalt sett ikke ta så lang tid.  Uansett burde du fått tilsendt et skriv om "behandlingstid" på søknad eller evt mangler....

Gått laaang tid her og! Og siden jeg liksom skal ha noe utbetalt fra arb.giver og noe direkte fra Nav, så er jeg nesten sikker på det kommer til å skje noe kluss en plass....
Tror jeg skal ringe inn i dag selv! Tipper de mangler noe fra arb.giver eller noe..

Jeg har enda ikke fått noe svar, men jeg får lønn fra jobben min og siden det var DE som ikke hadde sendt inn det NAV manglet stresser jeg ikke med det. Er jobben min som ikke får pengene sine :-p 

Jeg sente inn papirene når jeg var 26+2, da var vi nede på nav og fylte ut papirene med en dame der nede, alt var i orden og hun sendte det inn for oss.. Ringte for 3 uker siden og lurte på om alt var i orden, ho ene sa nei, den andre sa ja, den tredje som ringte meg opp igjen sa at de hadde det de trengte, man blir jo litt tussete i hodet av NAV,  jeg gikk ut  i permisjon 26 mars, og hadde fått penger på fredag.. men ikke fått no brev fra nav og at foreldre pengene er innvilget..

Jeg har heller ikke fått svar enda, og permisjonen min startet på onsdag. Her var det sånn at nav manglet skatte og inntektskjema fra arbeidsgiver, og satt på søknaden min i over 1 mnd før jeg ringte de, syns det er dårlig at de ikke kan gi beskjed.
Så jeg vil absolutt anbefale deg å ringe de i dag.

Jeg opplevde det samme, hørte ikke noe fra nav flere mnd etter søknaden var sendt. I forride uke, fire dager førvpermisjonen min, ringte jeg nav, og da viser det seg at arbeidsgiveren min ikke hadde sendt inn inntektsopplysninger. Så ring, ring. :)

Det var det skatte og innteksopplysningene mine å de manglet,  men siden jeg har vært sykemldt så lenge så trenger de det egentlig ikke, for jeg ligger jo i systemet er jo de jeg har fått lønn fra i 7mnd... så dere som har vært sykemldte, så har de egentlig alt de trenger..

Jeg ringte NAV.. Og damen jeg snakket med sa at hun manglet skatte og inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Jeg ga beskjed at dette kunne ikke stemme, for jeg snakket med kontoret til jobben, og de sendte det inn før meg.. Da så hun at erhm ja... Der var det noe de mottok i FEBRUAR fra arbeidsplassen.. Ja, sa jeg.. Ikke det at dere hadde trengt det, for dere mottok jo det fra før når jeg ble sykemeldt.. Så det er jo dere som har utbetalt lønnen min siden november... Tipper damen følte seg ganske dum, for hun sa bare at hvis det var noe mer problemer ville saksbehandler ringe meg, og at hun skulle purre på.. Også la hun på... Er jo helt ekstremt..

Lurer på om jeg også må ta en telefon til NAV imorgen og høre :-/

Back
Topp