Foreldrepenger...

Lollimoi

Betatt av forumet
Noen som har søkt om foreldrepenger enda?:-)

Har gjort klart søknaden, skal få terminbekreftelse av lege torsdag. Jobben har også sendt inn inntektsopplysninger:)

Ja, jeg var hos legen i dag, men glemte selvsagt å spørre om terminbeviset:-) så må vel ringe dit å høre om han kan sende det til meg:-)

Jeg har søkt, men har termin i slutten av april/begynnelsen av mai. Erfaringsmessig tok det litt tid forrige gang, de rotet vekk papirene våre 3 ganger, så jeg søkte når jeg passerte 26. uker.

:)

Nei, men det er på to-do-lista mi. Bare utsetter det litt for det er så himla slitsomt

Har ikke fått gjort det enda nei, men skal på jobben en tur imorgen tenker jeg og snakke med sjefen om hvordan jeg skal legge opp løpet med tanke på ferier o.l. Så får vi fylle ut etter det.

Skal på kontroll den 16, og skal få terminbekreftelse fra JM da - også sender vi inn papirene etter det =)

Sendte de vel inn rundt uke 32 sist, og det gikk bra, så kjenner ikke jeg har det sånn kjempetravelt riktig enda.

Denne gangen får jeg også lønn direkte fra jobb, så jeg slipper heldigvis å tenke noe særlig på det =)

Nei,  det er vel ingen hast. Men synes det er greit å ha fått gjort det så jeg ikke glemmer det:-) Er litt glemsk av meg..hehe...Og sist jeg sendte inn de papirene måtte jeg mase på de for at de skulle få gjort det til rett tid... Ringte NAV 1 uke før permisjonen startet og de hadde ikke sett på papirene en gang:-( Så håper det blir gjort til rett tid denne gangen:-)

Jeg har klart mye av det jeg trenger og v \i har begynt å telle på ukene og diskutere fordelingen.

Når det gjelder terminbekreftelse så tar jeg kun kopi av blåskjema fra den ordinære ultralyden. Det fikk jeg beskjed om at var tilstrekkelig sist gang, så da gjør jeg det samme nå.

Fitness skrev:
Når det gjelder terminbekreftelse så tar jeg kun kopi av blåskjema fra den ordinære ultralyden. Det fikk jeg beskjed om at var tilstrekkelig sist gang, så da gjør jeg det samme nå.

Går det?Men da kan jeg jo gjøre det da:-) Takk for tipset:-)

Fitness skrev:

Kopi av helsekortet med ordinær UL-dato holdt for min del forrige gang også, altså i 2009, men de har endret reglene siden da. NAV-kontoret mitt bekreftet at man må ha en bekreftelse fra jordmord/lege signert etter 26. svangerskapsuke.

Min helsestasjon hadde ett eget standardskjema de fylte ut for meg, så det har de kanskje hos dere også. Dette er visst en forholdsvis ny regel, men en regel de er nøye på.

Fikk bekreftelse på termin i dag, så har fått sendt avgårde alle papirene til Nav. Håper de ikke roter vekk noe :)

Det står på NAV.no at man MÅ ha terminbekreftelse etter uke 26.
Skal få min imorgen hos jordmor så da tenker jeg å søke i nærmeste fremtid. Vi har vel planen klar hvordan vi vil fordele, så er det bare å ha tngen rett i munnen når man fyller ut.

Hva skal arbeidsgiver sende inn?

Back
Topp