foreldrepenger...

evighusbygger

Elsker forumet
Unnskyld, regner med at dette temaet er en gjenganger her, men jeg har skjemaskrekk og må ha inn ting med teskje!! [;)][:D][:)]

Har termin  21. mars 2011, og har lyst til å velge 100% lønn i 46 uker. Samboer og jeg har en diskusjon om fedrekvoten. Etter det jeg forstår meg på er:

3 uker før og 6 uker etter fødsel er bare mine. Så har vi 27 uker hvor jeg kommer til å gå hjemme mens han arbeider. Disse ukene får jeg 100% lønn fra NAV. Da har vel ikke jeg krav på mer lønn fra NAV?

Har tenkt å søke om permisjon fra jobben 1 år, da barnehagen ikke tar inn unger under året. DVS at etter mine 3+6+27 uker (=36 uker) går jeg i ulønnet premisjon?

Gubben mener at jeg får betalt helt fram til uke 46, noe jeg ikke tror er riktig. Kan noe snille sjeler prøve å hjelpe meg???

riktig du får bare betalt for 36 uker for han sakl jo ha de 10 siste og de får han betalt for

ORIGINAL: *Frk.Mamma

riktig du får bare betalt for 36 uker for han sakl jo ha de 10 siste og de får han betalt for

Når du er ferdig med dine 36uker så, så får du ikke mer foreldrepenger nei. Da får far foreldrepenger for de ukene han har pappa perm. Så du har forstått det rett[:)]

Det er i realiteten bare 33 uker som er "bankers" at du får, for føder du før termin mister du resterende av de 3 ukene som skal taes før fødsel.... M.ao - føder du 3 uker før termin går du rett på hoveddelen av permisjonen etter fødsel på 33 uker (føder du etter termin får du alle ukene men mindre tid sammen med babyen..)

ORIGINAL: Pearl

Det er i realiteten bare 33 uker som er "bankers" at du får, for føder du før termin mister du resterende av de 3 ukene som skal taes før fødsel.... M.ao - føder du 3 uker før termin går du rett på hoveddelen av permisjonen etter fødsel på 33 uker (føder du etter termin får du alle ukene men mindre tid sammen med babyen..)

Okei takk for svar, det lønner seg med andre ord å bestille mini'n på termindatoen hihi [;)]

Må jeg jobbe jobbe mens far tar ut foreldrekvota si på 10 uker? Skjønner det lønner seg for å forrtsatt få to inntekter, men er jeg NØDT?

ORIGINAL: evighusbygger

ORIGINAL: Pearl

Okei takk for svar, det lønner seg med andre ord å bestille mini'n på termindatoen hihi [;)]

Må jeg jobbe jobbe mens far tar ut foreldrekvota si på 10 uker? Skjønner det lønner seg for å forrtsatt få to inntekter, men er jeg NØDT?

Nav bryr seg ikke om hva du gjør mens pappaen har fedrekvoten, du kan jobbe, ta ut ferie eller ha ulønnet permisjon. Det er kun dersom han skal ta ut permisjon av den fellese delen at det stilles krav til deg..
Og ja, det lønner seg å få babyen på termindato....Men den bestillingen er ofte vanskelig å få til gitt.... [;)]

opp med seg! [:)]

Back
Topp