Foreldrepenger

mairo88

Betatt av forumet
Kom over en informasjonsrik film om foreldrepenger på NAV så tenkte jeg skulle dele den med dere [:)]
http://www.nav.no/Forsiden/Film/Foreldrepenger

Er det forresten noen av dere som vet når fristen for å søke foreldrepenger er?
Fant ikke noe om dette på nav sine sider.. Mulig jeg er dårlig til å lete [8D]

Jeg har fått høre at jeg må begynne å søke fra jeg er 26 uker ca.. mer vet jeg desverre ikke. [&:]

Mener å huske at fristen var uke 23 når vi søkte. Husker ikke nøyaktig. Det vet jordmor/lege [:)]

På nav her sa de at jeg måtte søke 4 mnd før fødsel [:)]

du kan søke etter fødsel også, men da får du ikke pengene fra du går ut i perm. (med mindre du har en arbeidsgiver som betaler, og får refundert fra nav)

De etterbetaler ikke for mer enn 3 mnd før søknaden blir levert, så den egentlige fristen er 3 mnd etter permstart.

Men, om du skal ha pengene fra nav, og vil ha dem fra første lønning uteblir, avhenger "fristen" av ditt lokale kontors  behandlingstid.

Var på nav forrige dagen for å få svar på noe ang. svangerskapspenger, og da spurte jeg litt om foreldrepengesøknad og. Da sa de at fra uke 26 i svangerskapet kunne jeg søke foreldrepenger. Husk at det er LAAAAANG behandlingstid hos NAV til tider, så lønner seg å søke da når du bikker uke 26.

Lykke til.

Veldig glad jeg er statsansatt, leverte vel sånn rundt en måneds tid før termin sist... jeg får lønn som normalt jeg, jobben får tilbakebetalt fra nav, de taper på det da (JA, ganske mye, faktsik!) derved tjener jo jeg på det, pluss at jeg slipper forholde meg til nav utover å levere søknaden.

Luksus. Noe luksus skal ikke-akkurat-overbetalte statsansatte også ha.

oi, haha, nå måtte jeg le!

Venninna mi er med i den videoen..

Jeg og mannen skulle egentlig også være med, men så ble det plutselig ikke slik... [8D]

Jeg er også sinnsykt glad jeg er kommunalt ansatt og slipper å styre så mye med NAV. Leverte også ca 1 mnd før sist gang.

ORIGINAL: *Stella*

Veldig glad jeg er statsansatt, leverte vel sånn rundt en måneds tid før termin sist... jeg får lønn som normalt jeg, jobben får tilbakebetalt fra nav, de taper på det da (JA, ganske mye, faktsik!) derved tjener jo jeg på det, pluss at jeg slipper forholde meg til nav utover å levere søknaden.

Luksus. Noe luksus skal ikke-akkurat-overbetalte statsansatte også ha.

Jepp! Og da får vi feriepenger også. De som får fra nav, får ikke feriepenger..

Back
Topp