foreldrepenger

tjohoo

Glad i forumet
Noen som vet når man bør søke om foreldrepenger? Hvordan går man frem?

Husker ikke hvordan det var, men kunne ihvertfall ikke søke før etter en hvis tid ut i graviditeten, og man bør søke om permisjonen senest 4-6 uker før permisjonsstart (altså 7uker før termin) for å være sikra å få penger fra perm.start

Man kan også søke etter permisjonsstart, men de etterbetaler for maks 3mnd tilbake i tid.

Husk å søke om pappaperm også før mors permisjon går ut!!!!

Man må søke til NAV også selv om det er arbeidsgiver som betaler deg...

Jeg har hørt 1-3 mnd før du går ut i permisjon om du skal være sikker på å få penger når permisjonen begynner. Men de etterbetaler jo til 3mnd da, så om man kan vente litt så er det ikke stress.

Jeg hadde tenkt å søke i slutten av juni eller noe, siden det er ferietid og sånt. Greit å være tidlig ute!
Men jeg kommer til å få utbetalt foreldrepenger fra arbeidsgiver så er usikker på om man må søke på samme måte da=)

Når kan vi søke engangsstønad da?

jeg søkte vel i begynnelsen av februar sist.. permisjonen begynte 4 april ..

ORIGINAL: Frk.Mamma

ORIGINAL: *Minibønna*

Når kan vi søke engangsstønad da?

trur det også er etter 26 fullgåtte uker

Ok, flotters, er kun det jeg har krav på[:D] Men så har jeg spart meg opp et fint permisjons"lager" i tillegg[:D]

Live like KINGS*hihi*

ORIGINAL: IngiManathingi

Jeg har hørt 1-3 mnd før du går ut i permisjon om du skal være sikker på å få penger når permisjonen begynner. Men de etterbetaler jo til 3mnd da, så om man kan vente litt så er det ikke stress.

Jeg hadde tenkt å søke i slutten av juni eller noe, siden det er ferietid og sånt. Greit å være tidlig ute!
Men jeg kommer til å få utbetalt foreldrepenger fra arbeidsgiver så er usikker på om man må søke på samme måte da=)

Joda, du må søke på samme måte sånn at arbeidsgiveren din får penger fra NAV [;)]

Takk for svar :)
da haster det ikke helt enda da... synes ofte nav-ting kan gå litt sakte [8D] så kom plutselig på at det var greit å begynne og tenke på dette.

Back
Topp