Foreldrepenger/"Permisjonspenger"/Sykepenger

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019

Jeg jobber bare deltid ved siden av studiene, men har jobbet nok til at jeg har krav på foreldrepenger når jeg går ut i permisjon. Ut i fra det jeg har forstått vil disse pengene beregnes ut i fra de seks beste lønnsslippene fra de ti siste månedene.

MEN, nå er jeg sykemeldt i to uker. Det betyr at jeg får lønn, men de blir jo utbetalt som en egen del som heter "sykepenger" på lønnsslippen. Vil disse sykepengene "telle" når foreldrepenger skal utregnes?
VIl jo gjerne jobbe, og er avhengig av pengene, men den siste uka har jeg hatt store problemer med rygg/rympe pga isjiasnerven, noe som dessverre betyr at jobb utgår.

Noen som vet?

Så vit jeg vet, skal arbeidsgiver betale de første 16 dagene av sykemelding din. Så etter det jeg har forstått så vil disse pengene telle på vanlig måte når foreldre pengene skal regnes ut. Hvorfor det står at det er utbetalt som sykepenger har jo noe å gjøre med regnskapet hos arbeidsgiver å gjøre.
Men jeg hadde ringt nav jeg :) jeg har ringt dem noen ganger når det har vært noe jeg har lurt på å de har vært koselig å prate med og har gitt meg svar på det jeg har lurt på iallfall :)

Så vit jeg vet, skal arbeidsgiver betale de første 16 dagene av sykemelding din. Så etter det jeg har forstått så vil disse pengene telle på vanlig måte når foreldre pengene skal regnes ut. Hvorfor det står at det er utbetalt som sykepenger har jo noe å gjøre med regnskapet hos arbeidsgiver å gjøre.
Men jeg hadde ringt nav jeg :) jeg har ringt dem noen ganger når det har vært noe jeg har lurt på å de har vært koselig å prate med og har gitt meg svar på det jeg har lurt på iallfall :)

Takk! :) Kanskje jeg skal ta meg en telefon til NAV. Bra du har gode erfaringer, har hørt så mange skrekkhistorier :p

Takk! :) Kanskje jeg skal ta meg en telefon til NAV. Bra du har gode erfaringer, har hørt så mange skrekkhistorier :p

Tror det har litt med hvordan man oppfører seg å jeg da, har hatt mindre hyggelige opplevelser med nav å. Men når jeg har ringt å spurt om en konkret ting og vært hyggelig mot den har jeg fått god hjelp. :)

Sykepenger teller som lønn, det går også an å chatte med NAV på dagtid, får svar raskt.

Back
Topp