Foreldrepenger / permisjon

Rundt 6 uker før eller no? Må få bekreftelse fra jordmor/lege på graviditeten, og det får man ikke før et stykke ut i svangerskapet.

Kan begynne å søke etter uke 26, såvidt jeg husker. For bekreftelsen fra jordmor/lege er ikke gyldig før.

Man må ha med bekreftelse fra jordmor eller lege og vi har time i uke 28, så de fleste vil vel sende inn etter det

Det er sant, men man har lov å sende inn etter uke 26.

Jeg mener å ha hørt at om en søker for tidlig kan en risikere å måtte sende alt på nytt. Har noe med at lønnsinformasjon og sånn skal være nytt tror jeg.

Oi, her lærte jeg noe. Visste ikke at man trengte bekreftelse fra lege/jordmor, men det er jo logisk nok.
Har bare tenkt at etter OUL er vel svangerskapet "bevist".
Skal til jordmor senere i uken, så da håper jeg å bli litt klokere rundt alle disse tingene man skal huske på :happy:

Er vell kontroll i uke 28 hos lege så har brukt å fått med bekreftelse da...:p Men står d på NAV sin side kan man gjøre d da☺️;)

Sender man inn før uke 26, så må man sende på nytt, men fra og med uke 26 kan man sende inn. Man må huske at fordi om det heter seg kontroller da og da, så er det mange som har kontroller til helt andre tidspunkt enn akkurat det som står :)
Man kan også søke om engangsstønad fra uke 26.

Back
Topp