Foreldrepenger og ferie

1+1

....
Nå har jeg regnet på utbetaling ift ulik dekningsgrad og når permisjonen ender. Men hvordan fungerer det med ferie? Legger man inn 5 uker hver i tillegg?

Jeg har lagt til 4uker + 1 dag ferie til min permisjon tar disse i juli, og fortsetter permen etter det. Mannen tar sin perm gradert,så blir ikke påvirket i samme grad.

Mener det står på NAV at man kan legge inn 4+1 i permisjonen, og ta de resterende feriedagene etter permisjonen. Har selv skrevet opp 4+1 inni permisjonen. Så blir det ulønnet etter permisjonslutt frem til far tar sin del. Han har forøvrig ferie samtidig som meg. Men kunne ventet med å ta ut ferie senere hvis han har villet.

Jeg har lagt til 4uker + 1 dag ferie til min permisjon tar disse i juli, og fortsetter permen etter det. Mannen tar sin perm gradert,så blir ikke påvirket i samme grad.

Men hvordan gjør man det? Ekstra skjema? Hopper du liksom 4 uker frem og regner videre på pengene derifra? Og skal ikke mannen ta ut ferien? Her skal også mannen ta gradert ser du. Det er litt av et puslespill :P

Men hvordan gjør man det? Ekstra skjema? Hopper du liksom 4 uker frem og regner videre på pengene derifra? Og skal ikke mannen ta ut ferien? Her skal også mannen ta gradert ser du. Det er litt av et puslespill :P
Ekstra skjema ja.. Må søke om gradering/utsettelse for de ukene det gjelder.. En hyggelig mann nede på nav i byen hjalp meg med samme spørsmål :)

Er dette gunstig? Eller kan man spare de til etter perm heller?
Spiller vel ingen rolle når du tar de ut for når du tar ferie får du vel feriepenger av jobben? :-) Så permen blir jo bare utsatt med de dagene. Du kan like gjerne utsette den selv ved å ta ferien etter perm. Troooor jeg :-)

Back
Topp