Foreldrepenger i desember?

FrøkenElfie

Elsker forumet
Er vel flere som går ut i permisjon i midten av desember her. Og permisjonspengene blir jo betalt ut i midten av desember fordi det er desember. Men vil vi da få første utbetaling i januar i stedet? Noen som vet? :-)

Sannelig om jeg vet, jeg får nemlig lønn fra arbeidsgiver jeg. og den får jeg den 20. så derved 18.12 da pga helg.

Det er jo sykepenger for de første tre ukene og foreldrepenger fra 21.12 jeg skal ha da, men meget mulig de som får rett fra nav ikke får penger før i januar ja.

Hmm, godt spørsmål! Jeg går på dagpenger, men får foreldrepenger ut i fra de.. Etter mine beregninger, så skal jeg egentlig få første utbetaling 28.12.... Nå begynte jeg å gruble, gitt!:-P

Ja, det spørs om arbeidsgiver forskuddsbetaler og får igjen av NAV. Utbetalingsdatoer for NAV er senere i måneden ja. Men da jeg fikk rett fra NAV sist hadde jeg allerede fått et par måneder, så det kan hende det er litt annerledes første måneden (hvis man har lønn fra jobb i starten).
Kanskje man får lønn for de ukene/dagene på vanlig lønningsdag og de resterende NAV-pengene på NAV sin utbetalingsdato?

Her er det jobben min som betaler og så får igjen fra Nav, så jeg får som vanlig på lønnsdato uten at jeg skal merke noe visstnok ☺️

Det sto i brevet jeg fikk tidligere i uka at foreldrepenger for desember ble utbetalt innen 31/12.

Jeg starter med foreldrepenger 28.12 (termin 16.01) og i brevet fra nav er den første utbetalingsdatoen 31.12.
Ellers vil alle utbetalinger være den siste i mnd.

Back
Topp