Foreldrepenger i boks:)

Ann_C

Betatt av forumet
Kjenner meg nesten litt stolt etter og ha lest tråder her inne hvor folk har fått tilbake søknad på foreldrepenger fordi noe var feil!

Jeg fikk på lørdag brev om at jeg hadde fått innvilget foreldrepenger og alt var i skjønneste orden!! FANTASTISK!
Trodde jo jeg hadde gjort alt rett, men var sikker på at ett eller annet var sikkert feil alikevel:) Sånn typisk NAV greie, at jeg hadde glemt ett komma eller noe.. hehe:)
Uansett, nå er det bare fryd og gammen (eller hva det nå heter:)  ), det er faktisk i boks!!:)

Utrolig deilig da:D
Skal sende inn min søknad i morgen:)
Får den sikkert tilbake;P Hihi:)

Så deilig følelse. Jeg har ikke fått sendt inn enda.
men regner med at det blir noe feil :P

Så deilig å få det godkjent og i orden da : )
Sendte inn min for en ukes tid siden, spent på hva de svarer.. hehe.. 

Så deilig da:):)
Hvor lang tid ca tok det fra du sendte den fra deg til du fikk brevet om innvilgelse da?:)

LaMore^ skrev:
Hvor lang tid ca tok det fra du sendte den fra deg til du fikk brevet om innvilgelse da?:)

To uker tok det...! Jeg hadde fått beskjed om fra NAV at det kunne ta opp til 3 mnd med saksgang før det ble godkjent.. så jeg var ute i god tid..
Men nøyaktig to uker etter at jeg postet brevet fikk jeg brev tilbake med godkjent vedtak...

Tror det kommer veldig an på NAV kontoret som behandler.. for ei venninne av meg har termin før meg og sendte papirene lenge før.. og hun har ikke hørt noe enda....

Gratulerer! Vi må sette oss ned i helgen og få skrevet ferdig søknaden, tror det kan være lang behandlingstid her...

Ann_C skrev:

LaMore^ skrev:

To uker tok det...! Jeg hadde fått beskjed om fra NAV at det kunne ta opp til 3 mnd med saksgang før det ble godkjent.. så jeg var ute i god tid..
Men nøyaktig to uker etter at jeg postet brevet fikk jeg brev tilbake med godkjent vedtak...

Tror det kommer veldig an på NAV kontoret som behandler.. for ei venninne av meg har termin før meg og sendte papirene lenge før.. og hun har ikke hørt noe enda....

Ok:) Er vell ca to uker siden jeg også postet det nå snart:)
Seriøst 3 mnd? Går det ann? Vi har jo kanskje født innen den tiden.. Huff å huff, NAV som vanlig ja... Håper at det ikke går så lege med meghehe

Så bra :D

Jeg fikk raskt svar tilbake fra NAV, men jeg sendte med bekreftelse på termindato UTEN dagens dato på, slik at de ikke kunne godta at den var utstedt etter uke 26. Men det visste jeg egentlig, for vet de er strenge på det. Men men, ellers virket resten fint da :)

Kan jeg spørre om hva dere la ved annet enn bekreftelse på termin?:)
Tatt kopi av arbeidsavtale og selvangivelsen, holder det?

Sendte inn i går. spent og se hvor lang tid det tar.

~~Lykke~~ skrev:
Kan jeg spørre om hva dere la ved annet enn bekreftelse på termin?:)
Tatt kopi av arbeidsavtale og selvangivelsen, holder det?

Eneste jeg la med var bekreftelse fra lege på termindato...

Også sendte arbgiver inn inntektsopplysninger... noe mer la ikke jeg ved...

Ann_C skrev:

Eneste jeg la med var bekreftelse fra lege på termindato...

Også sendte arbgiver inn inntektsopplysninger... noe mer la ikke jeg ved...

Okey:D Da satser jeg også på at det holder:D Takk for svar:)

Her og :):):) pleier liksom alltid å være noe feil osv. Men ikke denne gangen :)

Eg fikk beskjed å sende den inn før svangerskapsuke 25 siden det var så lang behandlingstid. Så jeg stresset rund for å få div papirer fra arbeidsgivere å terminbekreftelse. Fikk svar for 1 mnd ca.

***sommerbaby*** skrev:
Her og :):):) pleier liksom alltid å være noe feil osv. Men ikke denne gangen :)

Eg fikk beskjed å sende den inn før svangerskapsuke 25 siden det var så lang behandlingstid. Så jeg stresset rund for å få div papirer fra arbeidsgivere å terminbekreftelse. Fikk svar for 1 mnd ca.

Før uke 25? hvordan fikk du til det da?:)
Man må jo legge ved terminbekreftelse ETTER 26 svangerskapsuke...

Så kjekt å få ordnet dette da:-) hvor i landet bor du siden det gikk så fort? Fikk du noe brev fra nav før bekreftelsen på atvdet var innvilget?med feks behandlingstid og at de har mottatt søknaden eller...

T+lillebror skrev:
Så kjekt å få ordnet dette da:-) hvor i landet bor du siden det gikk så fort? Fikk du noe brev fra nav før bekreftelsen på atvdet var innvilget?med feks behandlingstid og at de har mottatt søknaden eller...

Bor i Bergen:)
Fikk ikke noe brev om motatt søknad eller behandlingstid...
Var det jeg forventet da jeg åpnet brevet fra NAV, men det var vedtaket som kom:)

Back
Topp