Foreldrepenger: Dette er nytt fra 1. juli 2018

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
Må si at jeg ikke er imponert og ikke er noen fan ganske enkelt.

Blir ulønnet permisjon en god stund på meg da, dessverre. Som selvstendig næringsdrivende, har ikke mannen sjans i havet til å være hjemme i 15 uker, da ingen andre kan gjøre jobben hans for han. Sykt at det skal gå utover de som er i slik situasjon :(

Helt idiotisk! I forhold til amming blir vi nødt til å ta ut ulønnet! Far må gjerne få mer, men da må de legge til flere uker!

Jeg tror det hadde vært like greit om familien selv stod for fordelingen av ukene. Delvis fordi det er en del som ammer utover mammaukene, og delvis fordi en del menn ikke har mulighet til å ta ut 19 ukers pappaperm...

For vår del går det greit! Her hadde far mer enn sine 10 uker sist (vi tok gradert + pappaperm) så for oss har det ikke så mye å si, tror jeg. Far tjener nok litt for godt, så han får ikke uttelling lønnsmessig, men vi skal klare det :) Jeg syns det er synd at det er så få fedre som er hjemme med barna sine, og det er veldig synd at staten må gå inn og regulere for å få det til, for det ødelegger selvbestemmelsen for de familiene som trenger det.

Back
Topp