Foreldrepengar

Småsnakk

Forelsket i forumet
*Aprilbaby 2018*
JuniJubel2021
Oy, eg ser det allereie er mogleg å søke om foreldrepengar for nokon av oss (svangerskapsveke 22). På tide å starte planlegginga!

Er de einige om fordeling, prosentar og barnehagestart? Det praktiske med barn i juni er vel at dei fleste får barnehageplass like etter at permisjonen går ut. Utover det har eg tenkt lite på dette enda :bookworm:
 
Har kikket litt og lagt inn i planleggeren, men gjenstår enda å sette oss ordentlig ned med det. Fikk ett tips fra bedriftshelsetjenesten om å sjekke ordentlig ut rettigheter og forsikringer om en velger å ta ulønnet permisjon etter endt foreldrepermisjon, så det står ihvertfall på to-do listen vår før vi bestemmer oss for prosent. Heller tape litt penger (80%) enn å ta 100% og ulønnet etterpå om man mister opptjente rettigheter og feks havner i en ulykke. Men ble som sagt bare tipset om å sjekke det ut, så vet enda ikke hva som er realiteten. Tar gjerne i mot tips om dette fra dere der ute som kan mer :)
 
Vi tar nok 100%, og heller noe ulønna. Kontrakten på jobben min går ut rett før permisjonsstart, så blir fort jeg som tar den perioden, om ikke jeg skulle få meg ny jobb da. Satser nok på barnehagestart i august 2022, muligens bittelitt seinere, eller med litt mykere start. Blir tredje og sistemann her, så vil liksom dra ut permisjon og babytid litt også :Heartred
 
Blir nok 100% her hvor jeg tar alt jeg kan ta :joyful: Har ferie igjen fra 2020 og 2021 som jeg vil bruke før far gå ut i permisjon. Etter far er ferdig med sin permisjon, går vi begge ut i ferie. Blir bhg start august 2022.
 
Last edited:
Her blir det 80%.. Føler tiden hjemme med baby er viktigere enn pengene den korte tiden <3
Ikke at vi har spesielt god råd... Men prioriterer vi rett går det heelt fint :)
 
Her blir det 100%, bruk av ferie og far tar noe ulønnet for å få barnehagestart i august. Syns det er lite vits å starte opp i barnehage i juni rett før sommerstengning i tre uker, og man uansett må ta innkjøring på nytt i august :)
 
100% her :) Selv har jeg 8-9 uker fri å brenne av (ferie + avspasering) i 2021. Så antar vi kommer oss helt rundt til august 2022 uten noe ulønnet perm, og at vi får ha en del felles ferie sommeren 2022
 
Vi har planlagt 100%. Jeg blir hjemme ut januar 2022 (4 uker ferie inni permisjonen slik at permisjonen blir litt strekt ut). Så tar mannen min resten samt ca to uker ulønna permisjon. Så kommer jo noe ferie sommeren 2022. På den måten går det rundt til bhgstart i august 2022.
 
Vi tar 100%.
Jeg har perm fram til starten av januar 2022, så tar jeg 4 uker ferie (fra 2021) og 4 uker ulønnet permisjon.
Far starter da permisjonen i starten av mars, og den varer til litt over midten av juni. Da går jeg ut i ferie (lærer) igjen og blir heime med baby til bhg-start i midten av august.
 
Ja, har søkt allerede, greit å få gjort hvis det skulle dukke opp noen spørsmål:) Vi tok 80%, regnet ut da at jeg kan ta ferie en mnd etter det, også samboern hjemme litt over 4 mnd, også tro vi kommer oss tett innpå bhg start da:) Hvis det ikke går opp i opp blir det noe ulønna:)
 
Jeg har ikke noe betalt ferie så her må jeg ta ulønnet permisjon etter at far har tatt sin permisjon og ett par uker ferie. Men tanke på at far tjener godt over 6G så må vi nesten gjøre det slikt Synd at det må bli sånn
 
Back
Topp